آفتاب
وزیر کشور تاکید کرد:

ضرورت اصلاح بوروکراسی اداری و تفویض اختیارات به استانها

ضرورت اصلاح بوروکراسی اداری و تفویض اختیارات به استانها

مشهد ـ وزیر کشور گفت: اصلاح بوروکراسی اداری و تفویض اختیارات به استان باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا رحمانی فضلی شامگاه پنجشنبه در بیست و نهمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی که در محل استانداری برگزار شد، با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی صرفا مسئله اقتصادی نیست بلکه ابعاد اجتماعی، سیاسی و امنیتی نیز مدنظر و مورد توجه است، اظهار کرد: هیچ‌گونه نگرانی از تهدیدات خارجی نداریم زیرا با انسجام، اتحاد و وحدت داخلی مانع تحقق مقاصد دشمنان خواهیم شد.

وی افزود: بعد از امنیت و انسجام مقام معظم رهبری بر دو محور اقتصاد مقاومتی و آسیب های اجتماعی تاکید بسیار کرده‌اند، از این رو این مسئله به عنوان تکلیفی است که به صورت جدی باید پیگیری شود.

وزیر کشور با اشاره به اینکه هدف و محور اصلی کشورهای استکباری  ایجاد مشکل در کشور است و برای این موضوع هزینه‌های زیادی را متقبل می‌شوند، عنوان کرد: ما نگران تهدیدات نیستیم و نسبت به توانمندی داخل کشور مطمئن هستیم اما باید پیگیری، تقویت و جدی گرفتن اقتصاد مقاومتی را اساس کار خود قرار دهیم.

وی با تاکید به اینکه مردمی بودن نقطه اصلی اقتصاد مقاومتی است، اظهار کرد: باید برنامه‌هایی برای استان خراسان داشته باشیم که اهداف، شاخص ها، وضع موجود و وضع مطلوب زمانبندی و ترسیم شود و برای تجهیز منابع از روش های مختلفی استفاده کنیم.

رحمانی فضلی با بیان اینکه مسئله گفتمان سازی باید مورد توجه قرار گیرد، ابراز کرد: همچنین باید از مشاورهای دارای تجربه، علم و علاقه برای پیشبرد کارها استفاده کنیم و ظرفیت مردم، ابتکار، خلاقیت و نوآوری را جدی گرفت و آنها را وارد چرخه تولید کرد زیرا در این راستا هر هزینه ای صرف شود ارزشمند است.

وی با اشاره به اینکه ۶۰ درصد از کارها درگیر سیستم اداری شده و از این رو روند انجام آن به تاخیر می‌افتد، عنوان کرد: اصلاح بوروکراسی اداری و تفویض اختیارات به استان باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.

وزیر کشور ادامه داد: وزارت کشور آمادگی مدیریت کامل فرآیند هدفمندی یارانه ها را دارد و باید رقم های کاهش به صندوق های توسعه استانی هدایت و سرمایه گذاری شود.

وی در رابطه با به توافق رسیدن با افغانستان در بعضی موارد، بیان کرد: طبق برنامه های صورت گرفته همکاری با افغانستان در زمینه تغییر کشت تریاک صورت گرفته است.

کد N1451423

وبگردی