آفتاب

وزیر کار: 10 هزار میلیارد ریال تسهیلات سالانه به صنایع کوچک پرداخت می شود

وزیر کار: 10 هزار میلیارد ریال تسهیلات سالانه به صنایع کوچک پرداخت می شود

بجنورد- ایرنا - وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی حمایت بنگاههای خرد و کوچک را از اولویتهای این وزارتخانه اعلام و بیان کرد: برای حمایت از این بنگاهها سالیانه افزون بر 10 هزار میلیارد ریال تسهیلات داده می شود.

به گزارش ایرنا، علی ربیعی روز پنجشنبه در جریان بازدید از نمایشگاه دستاوردهای صندوق کارآفرینی امید در بجنورد رمز موفقیت بنگاههای خرد و کوچک را اتصال و زنجیره ای کردن آنها به یکدیگر ذکر و بیان کرد: حل معضل اشتغالهای بزرگ، فراگیر و فقرزدایی در کشور نیازمند حمایت بانکها از این طرحها است.
وی سهم بنگاههای دارای کمتر از 10 نفر شاغل را در اشتغال رو به رشد ذکر و بیان کرد: همین یکی از دلایلی است که توانستیم مساله بیکاری را در کشور مدیریت کرده و بر این اساس بنگاههای خرد و کوچک سهم زیادی را در حوزه اشتغال به دست آوردند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: بنگاههای کوچک در دو زمینه طراحی و بازاریابی مشکل دارند.
وی تبدیل بنگاههای خرد و متوسط را به بنگاههای بزرگتر از اولویتهای وزارت کار ذکر و بیان کرد: در این چارچوب کارشناسان برجسته بین المللی آموزشهای لازم را به مراکز فنی و حرفه ای داده اند.
ربیعی در ادامه گفت: ضعف در طراحی باعث شده 90 درصد بازار زیورآلات ایران توسط چینیها اشغال شود اما با سرمایه گذاری در زمینه طراحی می توان این بازار را دوباره به دست آورد.
وی همچنین به برنامه های محوری دولت در ایجاد کسب و کار اشاره و بیان کرد: تثبیت مشاغل موجود، حل مشکلات و احیای واحدهای تعطیل، بالابردن ظرفیت بنگاهها و استفاده از مزیتهای نسبی هر استان مهمترین راهبردهای وزارت کار برای رفع معضل بیکاری در جامعه است.
وزیر کار افزود: با برنامه ریزی، نظارت و اتصال این راهبردها به نظام بیمه ای سعی داریم به توسعه پایدار و همه جانبه در کشور دست یابیم.
وی ادامه داد: ظرف دوسال اخیر 60 میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت با کارمزد پایین به خراسان شمالی پرداخت شده تا با حمایت از صنایع کوچک به اشتغالزایی مناسب دست یافت.
ربیعی گفت: خراسان شمالی در زمینه صنایع دستی دارای ظرفیتهای خوبی است که باید از این مزیت نسبی حمایت ویژه صورت گیرد.
وی در ادامه اظهار کرد: جوانان در حالی از بی مهارتی رنج می برند که با اندکی تلاش می توانند به مهارت دست یابن و با مقداری ابتکار هم می توانند شغلهای جدید را ایجاد کنند.
به گزارش ایرنا، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان جانشین معاون اول رئیس جمهوری در ستاد اقتصاد مقاومتی در خراسان شمالی به همراه معاونان خود در سفری یک روزه به این استان در نشست جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی شرکت کرد.
بازدید از تعدادی کارگاه در شهرک صنعتی بیدک و پتروشیمی خراسان از دیگر برنامه های سفر علی ربیعی به استان خراسان شمالی بود.
خبرنگار: روح الله صائب** انتشاردهنده: حسین کریم زاده
6003 /1858
کد N1451334

وبگردی