آفتاب

پرداخت320میلیاردریال بیمه عمر وحادثه به اعضای صندوق بیمه بازنشستگان

پرداخت320میلیاردریال بیمه عمر وحادثه به اعضای صندوق بیمه بازنشستگان

نوشهر - ایرنا - مدیرکل فرهنگی واجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری گفت: این صندوق از ابتدای سال جاری تاکنون 320 میلیارد ریال در قالب بیمه عمر و حادثه به اعضا پرداخت کرده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، عباس رشیدی روز پنجشنبه در همایش سالانه تجلیل از بازنشستگان بهداشت و درمان شهرستان نوشهر افزود: میزان دریافتی صندوق بیمه بازنشستگی در سال جاری 340 میلیارد ریال بوده است.
وی تصریح کرد: با مصوبه دولت یازدهم، امسال میزان پرداختی بیمه عمر از سه میلیون تومان به پنج میلیون تومان افزایش یافت و افراد می توانند با پرداخت سه هزار تومان بیمه عمر و حوادث شوند.
وی با اشاره به بیمه تکمیلی بازنشستگان در بخش درمان گفت : امسال سقف سهم بیمه برای بستری عمومی و عمل های فوق تخصصی لگن و مفاصل از هفت میلیون و 500 هزار تومان به 15 میلیون تومان افزایش یافت.
مدیر کل فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشور خاطر نشان کرد: برای اضافه کردن پرداخت ویزیت در دندانپزشکی، با بررسی های صورت گرفته نیاز به 286 میلیارد تومان داریم و این درحالی است که سال گذشته 2 هزار و 700 میلیارد تومان کسری بودجه داشتیم.
وی تصریح کرد: با بررسی سندها، یک عمل جراحی تخصصی حدود 28 میلیون تومان هزینه دارد ولی اسناد ارائه شده از سوی برخی بیمارستان های خصوصی نشانگر محاسبه بالاتر و بیش از این مقدار است.
وی خاطر نشان کرد: هزینه پرداخت عینک با در نظر گرفتن منابع جدید از 50 هزار تومان به 80 هزار تومان، سمعک نیز از 150 هزار تومان به 200 هزار تومان افزایش یافت.
رشیدی با بیان اینکه انتظار مردم به ارتقای مناسب بیمه تکمیلی است ، گفت: ارتقای سقف بیمه تکمیلی با توجه به اعتبارات و منابع موجود امکان پذیر نیست.
وی با اشاره به حقوق پائین بازنشستگان گفت : با توجه به یک میلیون و 280 هزار بازنشسته در کشور حداقل حقوق آنان 750 هزار تومان است و دولت برای افزایش حقوق پلکانی این افراد 650 میلیارد تومان در نظر گرفت.
وی گفت: از سال 84 تا 92 ، با توجه به افزایش تورم 35 درصدی براساس اعلام بانک مرکزی ، حقوق بازنشستگان تنها 10 درصد افزایش یافت و این روند در آن سال ها منجر به کاهش 68 درصدی قدرت خرید بازنشستگان کشور شد.
مدیر کل فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری اظهار داشت: بر اساس هماهنگی هایی که با معاون اول رئیس جمهوری در چند روز گذشته انجام گرفت قرار شد قانون خدمات کشوری به ویژه موضوع پرداخت حقوق ها در آینده نزدیک اصلاح شود.
رشیدی همچنین در خصوص پرداخت وام به بازنشستگان گفت : از آخر مهرماه ثبت نام وام 3 میلیون تومانی برای 250 هزار نفر بازنشسته با اعتباری بالغ بر 750 میلیارد تومان در بانک صادرات انجام خواهد شد.
به گفته وی ، این وام به صورت قرض الحسنه و بدون ضامن با ثبت نام در سامانه صندوق بازنشستگی پرداخت خواهد شد و اولویت با افرادی خواهد بود که تاکنون وام دریافت نکرده اند.
خبرنگار : سیدمحمد اکبرموسوی**انتشار دهنده : سید محسن حسن نیا
/1899/1295/ 1602/
کد N1451265

وبگردی