آفتاب

پرداخت کمک هزینه 30 میلیون ریالی به نمایش های عروسکی در جشنواره ملی

پرداخت کمک هزینه 30 میلیون ریالی به نمایش های عروسکی در جشنواره ملی

ساری - ایرنا - مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور از پرداخت کمک هزینه 30 میلیون ریالی این کانون برای اجرای عمومی نمایش های شرکت کننده در هفدهمین جشنواره ملی نمایش عروسکی خبرداد .

علیرضا حاجیان زاده روز پنجشنبه در آئین اختتامیه هفدهمین جشنواره ملی نمایش عروسکی که در ساری برگزار شد ، افزود : 12 نمایش از 9 استان کشور در این جشنواره شرکت کردند که تمامی آنها از این کمک هزینه برای اجرای عمومی در شهرهای خود برخوردار می شوند.
وی آغاز زمان اجرای این نمایش ها را اول آبان امسال اعلام کرد و ادامه داد : کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بدنبال ایجاد انگیزه و شکوفایی استعدادهای هنری کودکان با اعطای این میزان کمک هزینه ، بستر برای ورود نخستین گروه تئاتر کودکان به جرگه تئاتری های حرفه ای را فراهم می آورد .
استان آذربایجان شرقی با نمایش پرواز، آذربایجان غربی با نمایش دنیای زیبا، استان تهران با سه گروه نمایشی با عنوان شلبی تنها نرو، خال پادشاه و نمکی و دیو ناقلا، چهارمحال و بختیاری با نمایش ماه بود و روباه، استان فارس با نمایش فرار از زندان، قزوین با نمایش هیولای کوچک، کرمان با نمایش تو میدانی من کی هستم، همدان با نمایش طبیعت زیباست، مازندران با 2 نمایش تارتوری و تولد یک هیولا در هفدهمین جشنواره ملی نمایش عروسکی ساری شرکت کردند .
مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور از جشنواره ملی نمایش عروسکی به عنوان بزرگترین رخداد و رویداد هنری نمایش عروسکی نام برد و ادامه داد : زنده نگه داشتن این هنر در عصر آمیخته به تکنولوژی با پیوند کودکان و دنیای هنر امکانپذیر است .
وی تاثیر گذاری هر چه بیشتر برگزاری این جشنواره ها را زمانیکه فعالیت های ویژه و خاص هنری همچون اجرای نمایش های با کیفیت و خوب در کانون های پرورش فکری صورت بگیرد ، دانست و افزود : فرهنگ ایرانی غنی از شخصیت های داستانی متناسب با فرهنگ جامعه می تواند در گسترش و رونق این هنر تاثیر بگذارد .
مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور از فعالان عرصه هنر تئاتر و همچنین هنرمندان خواست تا با بهره گیری از شخصیت های داستانی ملی نسبت به خلق شخصیت های ماندگار تلاش بکنند .
وی اظهار داشت : حال زمان آن رسیده تا در جولان توسعه امکانات و تجهیزات آموزشی و هنری ، پای ورود شخصیت های جذاب هنری از بطن داستان های ایرانی قدیمی شکوفا شود .
هفدهمین جشنواره ملی نمایش عروسکی از ششم تا هشتم مهر امسال با اجرای 12 نمایش از 9 استان کشور در ساری برگزار شد .
حدود یکهزار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با بیشتر از 500 هزار عضو در کشور فعالیت دارند .
خبرنگار : فاطمه قنبری قادیکلایی** انتشاردهنده : سیدمحسن حسن نیا
2096/1899
کد N1451236

وبگردی