آفتاب

خال پادشاه جایزه اول هفدهمین جشنواره ملی نمایش عروسکی را برد

خال پادشاه جایزه اول هفدهمین جشنواره ملی نمایش عروسکی را برد

ساری - ایرنا - ' خال پادشاه ' مقام اول هفدهمین جشنواره ملی نمایش عروسکی را که به مدت 2 روز در ساری جریان داشت ، کسب کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، این جشنواره روز پنجشنبه با حضور مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور به کارش پایان داد .
هیات داوران از 12 نمایش اجرا شده در این جشنواره ' نمکی و دیو ناقلا ' و ' شلبی تنها نرو ' را هم به عنوان برندگان جایزه دوم و سوم معرفی کردند.
این هر سه نمایش از تهران در هفدهمین جشنواره ملی نمایش عروسکی شرکت داشتند .
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران در آئین پایانی این جشنواره گفت که پس از فراخوان جشنواره ملی نمایش عروسکی 473 نمایش در مرحله نخست در مناطق مختلف کشور اجرا شد که 65 نمایش به مرحله کشوری راه یافت .
قاسم عزیزاده گرجی افزود : در نهایت 12 نمایش به مرحله پایانی جشنواره راه یافت و به مدت 2 روز در ساری با اجرا درآمد .
وی نمایش های راه یافته به مرحله نهائی را شامل ' پرواز ' از استان آذربایجان شرقی ' دنیای زیبا ' از آذربایجان غربی ، ' شلبی تنها نرو ' ، ' خال پادشاه ' و ' نمکی و دیو ناقلا ' از تهران ، ' ماه بود و روباه ' چهارمحال و بختیاری ' فرار از زندان ' ، ' فرار از زندان ' از استان فارس ، ' هیلاری کوچک ' از قزوین ، ' تو میدانی من کی هستم ' از کرمان ، ' طبیعت زیباست ' از همدان و ' تارتوری ' و ' تولد یک هیولا ' از مازندران معرفی کرد.
عزیززاده گرجی گفت که مریم سعادت ، حسن دادشکر و زهرا صبری از اساتید رشته تئاتر و بازیگران مطرح کشور ، داوری این دوره از مسابقات را برعهده داشتند .
مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران از برگزاری کارگاه آموزشی و نقد و بررسی نمایش از برنامه های جنبی جشنواره ملی نمایش عروسکی در مازندران یاد کرد.
وی گفت که برای تماشای نمایش عروسکی سهمیه ای برای دستگاههای اجرایی فرهنگی و فعالان این حوزه در نظر گرفته شده بود .
عزیززاده گرچی همچنین از استقرار تریلی سیار اجرای نمایش در بوستان های مازندران از چهارم تا یازدهم مهر خبر داد.
وی گفت که این تریلی ها در 19 نقطه استان مستقر می شوند و نمایش اجرا می کنند .
خبرنگار : فاطمه قنبری قادیکلایی انتشار دهنده : حسن فلاحتی
1654/2096
کد N1451226

وبگردی