آفتاب

راهکار رفع مشکلات کنونی کشور اتکا به فرهنگ جهادی است

راهکار رفع مشکلات کنونی کشور اتکا به فرهنگ جهادی است

دبیر شورای عالی امنیت ملی و نماینده مقام معظم رهبری، راهکار رفع مشکلات کنونی کشور را، اتکا به فرهنگ جهادی دانست و گفت: امروز بهترین راهکار برای مقابله با مشکلات کنونی کشور اقتصاد مقاومتی است و باید الگوی جنگ را به این راهبرد منتقل کنیم.

به‌گزارش ایلنا، امیر دریابان "علی شمخانی" دبیر شورای عالی امنیت ملی و نماینده مقام معظم رهبری، صبح امروز (پنجشنبه) در آئین دومین یادواره شهید دکتر "حسن عباسپور" و 500 شهید صنعت آب و برق که در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد، امنیت کشور را مرهون خون شهدا دانست و گفت: فضای معنوی که ولایت در جنگ ایجاد کرد توانست، آموزه‌های دینی در کتاب و مساجد را به صف جهاد وارد کند و امروز نیز در هر جای کشور اگر مشگلی هست باید آن را با فرهنگ جهادی حل کنیم.

وی افزود: تنها جمعیت و مقطع تاریخی که توانست فرهنگی مدیریتی را به نام خود ثبت کند رزمندگان اسلام بودند، افرادی که توانستند با وجود تحریم‌های فراوان زمان جنگ، سبک خاصی از اداره کشور را برای مقابله با مشکلات به نام خود به یادگار بگذارند.

شمخانی ادامه داد: تمام آنچه که ما هم‌اکنون از عزت و اقتدار کشور داریم، مرهون فداکاری گذشته همین شهدایی است که فرزندان آنان هم‌اکنون در اینجا حضور دارند.

دبیر شورای امنیت ملی با تاکید بر اینکه برای پاسداری از خون شهدا باید به ادبیات امام راحل بازگردیم تصریح کرد: امروز مشکل‌ترین چالش تحمیلی برای کشور مسئله اقتصادی است که بهترین راهکار برای مقابله با آن نیز اقتصاد مقاومتی است و ما باید الگوی جنگ تحمیلی را به این راهبرد منتقل کنیم.

وی با تاکید بر اینکه مدیریت جهادی باید تبدیل به تلاش همگانی شود خاطر نشان کرد: همه ما باید با راهبری مقام معظم رهبری این راهبرد را به جلو ببریم تا کسانی را که معتقد بودند انقلاب پیروز نمی‌شود و آرمان‌های امام راحل بعد از انقلاب خاموش خواهد شد را مایوس کنیم.

دریادار شمخانی در پایان اضافه کرد: باید ثابت کنیم ایران عزت طلب هرگز مسیر اصلی انقلاب را علیه ظلم جهانی فراموش نخواهد کرد و ایران دارای امنیت بالای داخلی، در عرصه‌های اقتصادی نیز می‌تواند افتخار آفرین باشد. 

 

کد N1451207

وبگردی