آفتاب
رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی خبر داد؛

تأمین نیمی از اعتبار ۳هزار میلیارد تومانی صندوق نوآوری وشکوفایی

تأمین نیمی از اعتبار ۳هزار میلیارد تومانی صندوق نوآوری وشکوفایی

رشت- رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به حمایت دولت از شرکت های دانش بنیان و گفت: حدود یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات سه هزار میلیاردی صندوق نوآوری و شکوفایی تامین شده است.

بهزاد سلطانی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه دولت طی دو سال و نیم گذشته به دنبال تاکیدات مقام معظم رهبری نسبت به تامین اعتبار صندوق نوآوری و شکوفایی همت مطلوبی به خرج داده است اظهار کرد: در قانون تاکیده شده است که سه هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی به صندوق نوآوری و شکوفایی اختصاص یابد که خوشبختانه با توجه دولت، تاکنون نیمی از آن تامین شده است.

وی افزود: با وجود مشکلات اقتصادی که دولت طی دو سال اخیر با آن رو به رو بوده است، تامین یک هزار و ۴۳۳ میلیارد تومان برای صندوق نوآوری و شکوفایی قابل توجه است که یک هزار و ۱۸۷ میلیارد تومان آن تصویب شده است.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان اینکه دو هزار و ۶۵۰ شرکت دانش بنیان در سطح کشور فعال هستند گفت: برای حمایت بیشتر از فعالیت این شرکت ها تاکنون ۲۳ صندوق پژوهش در استان ها تاسیس شده است که برنامه صندوق نوآوری و شکوفایی افزایش تعداد این صندوق ها به تعداد ۳۰ صندوق تا پایان سال جاری است.

سلطانی هدف از تاسیس این صندوق ها را حمایت از شرکت های فناوری عنوان کرد که در پارک های علم و فناوری استان ها فعالیت می کنند.

کد N1451085

وبگردی