آفتاب
نخستین باردر کشور

قلب اهدایی بیمار مرگ مغزی از بوشهر به تهران منتقل شد

قلب اهدایی بیمار مرگ مغزی از بوشهر به تهران منتقل شد

بوشهر- ایرنا- رئیس مرکز فراهم آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: برای نخستین بار در کشور، قلب اهدایی یک بیمار مرگ مغزی در این استان برداشت و برای پیوند به تهران منتقل شد.

علی باقری روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: به دنبال تصادف موتورسیکلت و مرگ مغزی یک نوجوان 14 ساله به نام 'محمد جواد نظری نیا' در شهر خورموج شب گذشته خانواده این بیمار اعضای بدن فرزند خود را اهدا کردند.
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه سن بیمار زیر 20 سال و مناسب اهدا بود با مسئول واحد پیوند وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هماهنگی های لازم برای برداشت قلب این بیمار انجام شد.
باقری اظهار کرد: با توجه به اینکه برداشت و پیوند قلب به دلیل حساسیتی که دارد باید در کمترین زمان ممکن انجام شود برهمین اساس یک گروه ویژه جراحی برای برداشت قلب دروزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به بوشهر اعزام شدند.
وی بیان کرد: همچنین تیم پیوند اعضا نیز از شیراز برای برداشتن کبد و دو کلیه اهدایی این بیمار مرگ مغزی نیز به بوشهر آمدند.
باقری اظهار کرد: با تلفیق این دو تیم کار برداشت اعضا ساعت 04:30 بامداد امروز در بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر انجام گرفت.
وی بیان کرد:با وجود اینکه عمل برداشت قلب برای نخستین بار در استان بوشهر انجام می شد اما همه اعضا به صورت کامل و سالم برداشت شد.
باقری افزود: با برداشت این اعضا به چهار نفر از بیماران نیازمند پیوند عضو جان دوباره بخشیده می شود.
رئیس مرکز فراهم آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: برای نخستین بار در کشور است که قلب بیمار مرگ مغزی از یک استان برداشت و برای پیوند به استان دیگری منتقل می شود.
وی یادآور شد: این هفتمین عمل اهدای عضو در استان بوشهر در سال جاری است که با موفقیت انجام شده است.
6047/6043**خبرنگار: موناعیدان** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
کد N1451028

وبگردی