آفتاب
یک فوق تخصص خون عنوان کرد؛

وضعیت باروری و بچه دار شدن در بیماران سرطانی

وضعیت باروری و بچه دار شدن در بیماران سرطانی

دبیر علمی اولین سمپوزیوم تازه های حفظ باروری در سرطان، گفت: هر چه بیمارانی که مبتلا به سرطان می شوند در سنین جوانی و قبل از بلوغ باشند، قدرت باروری بعد از شیمی درمانی در این افراد بیشتر است.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر عبدالعلی شهراسبی اظهارداشت: سمپوزیوم تازه های حفظ باروری در سرطان، فرصت مغتنمی است برای تبادل اطلاعات و حفظ باروری در بیماران سرطانی که طی شیمی درمانی و رادیوتراپی دچار نازایی می شوند و درصد بسیار بالایی از بیماران مبتلا به سرطان در سنین تولید مثل و جوانی قرار دارند.

این فوق تخصص خون و سرطان افزود: این سمینار به کمک پژوهشگاه رویان در تهران و اساتید متخصص در حفظ باروری و متخصصین سرطان، هماتولوژی انکولوژی، زنان و زایمان و رادیوتراپی برگزار می شود.

شهراسبی ادامه داد: بسیاری از بیمارانی که مبتلا به سرطان می شوند در سنین تولید مثل قرار دارند در پی شیمی درمانی و پرتودرمانی شانس نازایی در آنها بالاتر است و باید روش هایی را برای درمان این افراد که در سنین ۲۰ تا ۳۰ سالگی قرار دارند و قدرت بچه دار شدن دارند بکار ببریم تا مشکل تومور و نازایی را حل کنیم.

دبیر علمی اولین سمپوزیوم تازه های حفظ باروری در سرطان در مورد اثرات شیمی درمانی، گفت: این اثرات در بعضی بیماران به خصوص بیمارانی که در سنین جوانی قرار دارند، قابل برگشت است.

شهراسبی ادامه داد: هر چه بیمارانی که مبتلا به سرطان می شوند در سنین جوانی و سنین قبل از بلوغ باشند قدرت باروری بعد از شیمی درمانی در این بیماران بیشتر است.

وی محورهای این سمپوزیوم یک روزه را موضوعاتی چون ملاحظات قانونی حفظ باروری در سرطان، حفظ باروری در بیماران سرطانی از طریق تولید تخمدان مصنوعی، روش های حفظ باروری در زنان و مردان، تکنیک های جراحی حفظ باروری به وسیله انجماد بافت تخمدان، باروری و رادیوتراپی و حفظ باروری در بیماران مبتلا به تومار بیضه، رحم و تخمدان برشمرد.

اولین سمپوزیوم تازه های حفظ باروری در سرطان، روز پنج شنبه هشتم مهر ماه جاری در سالن همایش های بیمارستان بوعلی برگزار می شود.

کد N1450939

وبگردی