آفتاب
خبر

هشدار رگولاتوری درباره پیامک‌های تبلیغاتی رجیستری

هشدار رگولاتوری درباره پیامک‌های تبلیغاتی رجیستری

معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در مورد سوءاستفاده از طرح رجیستری از طریق پیامک‌های ارسال شده به برخی از مشترکان هشدار ...

خبرگزاری مهر:معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در مورد سوءاستفاده از طرح رجیستری از طریق پیامک‌های ارسال شده به برخی از مشترکان هشدار داد.حسین فلاح جوشقانی در حاشیه نمایشگاه تلکام در جمع خبرنگاران گفت: گزارش شده است که پیامک‌هایی به برخی از مشترکان مبنی بر عدم ثبت گوشی مشترک ارسال شده است که در این زمینه باید بگوییم پیامک‌ها کاملا کلاهبرداری بوده و مشترکان نباید به آن اطمینان کنند.

وی با بیان اینکه برخی از بستر پیامکی موبایل سواستفاده می‌کنند، خاطرنشان کرد: در پیامک ارسال شده به مشترکان گفته می‌شود که گوشی ما در طرح رجیستری پذیرفته نشده است و به مشترک می‌گوید که هزینه‌ای حدود ۲۴ هزار تومان به یک حساب واریز کند تا ارتباط وی از شبکه مخابراتی کشور قطع نشود. معاون نظارت رگولاتوری ادامه داد: این در حالی است که طرح رجیستری هنوز شروع نشده است و در مرحله تست فنی قرار دارد، اما حتی اگر این طرح اجرایی شود نیز قصدی بر ارسال پیامک به مشترکان در این زمینه نخواهیم داشت.وی تاکید کرد: اطلاع‌رسانی در مورد رجیستری موبایل به‌صورت عمومی و از طریق نهادهای مسوول صورت می‌گیرد و اینکه بخواهیم با یک اس‌ام‌اس به مشترک بگوییم که گوشی وی قاچاق است بسیار غیرمنطقی است. فلاح جوشقانی خاطرنشان کرد: حتی در زمانی که طرح رجیستری اجرایی شود هزینه‌ای برای مشترک به همراه نخواهد داشت و پیامک ارسال شده برای پرداخت هزینه کاملا کلاهبرداری بوده و این پیامک از سرشماره‌ای نامشخص ارسال شده است.

کد N1450896

وبگردی