آفتاب

جلالی در دیدار رئیس پارلمان سوریه:خبر پیروزی مردم سوریه بر تروریست‌ها در آینده‌ای نزدیک شنیده می‌شود

جلالی در دیدار رئیس پارلمان سوریه:خبر پیروزی مردم سوریه بر تروریست‌ها در آینده‌ای نزدیک شنیده می‌شود

تسنیم نوشت: رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با بیان اینکه گروه‌های تروریستی منطقه پشتیبان‌هایی منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای دارند، گفت: وابستگی تروریست‌ها به برخی کشورهای منطقه آشکار شده است.

کاظم جلالی رئیس مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی در دیدار «هدیه خلف عباس رییس مجلس سوریه امروز (چهارشنبه 7 مهرماه) با اشاره به ظلمهای وارد آمده بر دولت و ملت سوریه، گفت: امروز منطقه به دلیل حضور تروریستها در وضعیت ناامنی قرار گرفته است که خروج از آن نیازمند تعامل کشورهای منطقه بدون دخالت کشورهای فرامنطقه است.

وی با بیان اینکه بحران سوریه باید از مسیر سیاسی خود به انتها برسد، تصریح کرد: دخالتها و حمایتهای برخی رژیمهای منطقه و فرامنطقه باعث شده است تا تروریستها مورد حمایت مالی و تسلیحاتی قرار گیرند و به جنایتهای خود ادامه دهند.

رئیس مرکز پژوهشهای مجلس با اشاره به حضور مستشاری نیروهای ایران در سوریه، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران در حال دفاع از ملت مظلوم و بی‌دفاع سوریه در مقابل ترورریستهاست.

جلالی با تأکید بر اینکه گروه‌های تروریستی منطقه پشتیبانهایی منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای دارند، یادآور شد: امروز وابستگی تروریستها به برخی کشورهای منطقه و فرامنطقه‌ای برای افکار عمومی آشکار شده است ، در حالیکه جمهوری اسلامی ایران از ابتدا عنوان می‌کرد که تروریستها از حمایت برخی کشورها برخوردار هستند و نسبت به گسترش و نفوذ آنها هشدارهای لازم را به جامعه بین‌الملل اعلام کرده بود.

وی با اشاره به پیروزیهای به‌دست آمده ارتش سوریه در برابر تروریستها، تأکید کرد: براساس اقدامات صورت گرفته در برهه اخیر، خبر پیروزی مردم و نیروهای مسلح سوریه بر تروریستها در آینده‌ای نزدیک شنیده خواهد شد.

رئیس مرکز پژوهشهای مجلس با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره در کنار مردم و دولت قانونی سوریه خواهد بود، یادآور شد: امروز تروریست معضل اساسی منطقه و جهان است که مبارزه با آن نیازمند عزم و اراده جدی کشورها در برخورد صادقانه با این پدیده شوم است.

جلالی تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از قربانیان اصلی تروریست در دنیا همواره اعلام کرده است که اعمال تروریستی به هر شکل و نحوی و در هر کجایی از دنیا محکوم است.

همچنین «هدیه خلف عباس» رئیس پارلمان سوریه نیز در این دیدار، گفت: از مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران برای حمایت و همراهی با ملت و دولت سوریه در مبارزه با تروریستها تشکر می‌کنم.

وی افزود: اقدامات تروریستها در سوریه جنگ ظالمانه‌ای است که با حضور تروریستهایی از بیش از 80 کشور دنیا صورت گرفته است که امیدوارم در آینده‌ای نزدیک این اقدامات شوم پایان پذیرد.

رئیس مجلس سوریه با بیان اینکه آشتی ملی در سوریه در حال وقوع است، تأکید کرد: روند اتفاقات رخ داده در سالهای اخیر در سوریه نشان از پیروزی قریب‌الوقوعی دارد و امیدواریم که در آینده‌ای نزدیک پیروزی سوریه بر تروریستها را با دوستان ایرانی جشن بگیریم.

«هدیه خلف عباس» در ادامه دیدار از جلالی خواست تا تجارب جمهوری ایران در تأسیس مرکز پژوهشهای مجلس و تقویت آن را در اختیار پارلمان سوریه قرار دهد.

وی تأکید کرد: سوریه در دوران بازسازی پس از پیروزی بر تروریستها نیازمند تقویت بُعد پژوهش پارلمانی است.

64214

کد N1450751

وبگردی