آفتاب
در آیین پایانی نمایشگاه آب و فاضلاب ایران

نایب رییس مجلس: قانونی محکم برای حفاظت از منابع آب نیاز است

نایب رییس مجلس: قانونی محکم برای حفاظت از منابع آب نیاز است

تهران- ایرنا- نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: همه باید نسبت به آینده آب کشور احساس خطر کنیم و برای این کار به قانون محکم برای حفاظت از منابع آب کشور نیاز داریم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، مسعود پزشکیان در آیین پایانی دوازدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب ایران افزود: نباید با هدررفت و مصرف بی رویه آب، کشور را به سوی ویرانی و خشکسالی مفرط هدایت کرد؛ آب میراث پدران ما نیست بلکه امانت آیندگان در دست ما است.
وی اضافه کرد: مصرف بی رویه و ناآگاهانه آب زمینه ساز بروز یک فاجعه ملی در سطح کلان است و نباید خطر آن را دستکم گرفت.
نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: استفاده بدون طرح و برنامه از آب های زیرزمینی به خطر انداختن تمدن چند هزار ساله ایرانی را در پی خواهد داشت؛ خطری که حتی جدیدترین فناوری ها نیز نمی تواند آن را برای ما جبران کند.
وی هشدار داد: تا چه زمان می توانیم با افزایش بی رویه جمعیت تهران کنار بیاییم و از مسیرهای مختلف برای آن آب تهیه کنیم؟ ما نباید با افزایش بی رویه و غیرکارشناسی جمعیت شهرها تعادل میان مصارف و منابع آب های کشور را از بین ببریم.
پزشکیان افزود: همچنین نباید با طبیعت خشن برخورد کرد و حقآبه آن را نادیده گرفت، زیرا نادیده گرفتن حق طبیعت در اجرای پروژه های عمرانی نه فقط کشور را به سوی آبادانی رهنمون نمی کند، بلکه بیراهه ای است که پایان آن فاجعه ای ملی برای کشور رقم می زند.
وی تاکید کرد نباید اجازه داد این سرمایه ملی کشور به دست عده ای سوداگر از بین برود.
به گزارش ایرنا، دوازدهمین نمایشگاه آب و تاسیسات آب و فاضلاب کشور از چهارم تا هفتم مهرماه در محل نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار شد و پذیرای بیش از 400 شرکت داخلی و بین المللی بود.
اقتصام**3061**1961** تنظیم کننده: میترا بلندقامتی** انتشاردهنده: مریم مسعود
کد N1450720

وبگردی