آفتاب

اولین مرکز همودیالیز خیریه کشور در قزوین افتتاح شد

اولین مرکز همودیالیز خیریه کشور در قزوین افتتاح شد

قزوین- در جریان سفر کاروان تدبیر و امید به استان، نخستین مرکز همودیالیز خیریه کشور در قزوین به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، عبد الرضا عابد چهارشنبه شب در مراسم افتتاح نخستین مرکز همودیالیز خیریه اظهار داشت: این مرکز خیریه تحت لیسانس بی برون آلمان در خاورمیانه با استفاده از بهترین امکانات در شهرستان البرز به بهر برداری می رسد.

وی تعداد موقوفات درمانی در کشور را  یک هزار و ۱۲۸ مورد دانست و افزود: خوشبختانه مرکز دیالیز خیریه موقوفه حاج محمد حسین خزانه با استفاده از به روز ترین امکانات پزشکی آماده ارائه خدمت به بیماران دیالیزی در سراسر کشور است.

قائم مقام سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: در حال حاضر چندین مرکز درمانی خیریه برای بیماران دیابتی در کشور در حال راه اندازی است که امیدواریم در اینده نزدیک مورد بهره برداری قرار گیرد.

عابد تصریح کرد:در حال حاضر مهم ترین سیاست ما در مورد موقوفات هدایت واقفین به سمت وقف های جدید است چراکه نیاز امروز جامعه در عرصه های مختلف می تواند با سرمایه های موقوفات رفع شود و تاثیر وقف در جامعه نیز قابل مشاهده خواهد بود.

مدیر موقوفه حاج محمد حسین خزانه قزوین نیز در بخش دیگری از این مراسم گفت: نخستین مرکز همودیالیز موقوفه کشور در زمینی به مساحت ۶۴۰مترمربع و با یک هزار و ۳۰۳ متر مربع زیربنا، جنب درمانگاه موقوفه خزانه در شهرستان البرز احداث شده است.

علی حاج محمدی ها با اشاره به تجهیز ۳۰ تخت دیالیز در این مرکز خیریه بیان کرد:  این مرکز در ۴ طبقه با ۵ میلیارد تومان اعتبار برای رفع نیاز بیماران کلیوی ساخته شده است.

وی گفت: در حال حاضر ۱۲ دستگاه دیالیز و ۱۷ تخت دیالیز در این مرکز در حال ارائه خدمت به بیماران است.

کد N1450717

وبگردی