آفتاب
همزمان با سفر کاروان تدبیر و امید به استان قزوین،

نخستین مرکز همودیالیز موقوفه کشور در قزوین به بهره برداری رسید

نخستین مرکز همودیالیز موقوفه کشور در قزوین به بهره برداری رسید

قزوین - ایرنا - نخستین مرکز همودیالیز موقوفه کشور در سی و یکمین سفر کاروان تدبیر و امید به استان قزوین با حضور قائم مقام سازمان اوقاف و امور خیریه در شهرستان البرز به بهره برداری رسید.

به گزارش شامگاه ایرنا، قائم مقام سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در مراسم افتتاح این مرکز گفت: نخستین مرکز همودیالیر موقوفه کشور تحت لیسانس B.BRAUN آلمان در خاورمیانه است که با بهترین امکانات در شهرستان البرز به بهره برداری می رسد.
عبدالرضا عابد ادامه داد: در حال حاضر با راه اندازی این مرکز، یک هزار و 128 موقوفه درمانی در کشور وجود دارد که شامل 133بیمارستان و مابقی درمانگاه، مرکز بهداشت و داروخانه است.
وی در ادامه به آمار بالای بیماران دیالیزی کشور اشاره و افزود: خوشبختانه این مرکز با بهترین امکانات پزشکی می تواند خدمات خوبی را به بیماران دیالیزی منطقه ارائه دهد.
عابد ادامه داد: همچنین مراکزی برای بیماران سرطانی در استان های فارس، مرکزی و تهران در حال ساخت است که در مدت 20 ماه آینده راه اندازی می شود.
وی در ادامه به اهمیت وقف در کشور اشاره و یادآور شد: این مهم در زمینه اشتغال جوانان، ازدواج، تهیه مسکن، کمک جهیزیه به افراد نیازمند و احداث مراکز پزشکی از جمله نیازهای روز کشور است که باید به آن توجه ویژه ای داشت.
قائم مقام سازمان اوقاف و امور خیریه کشور به عمل و اجرای نیت واقفان در کشور تاکید و اضافه کرد: وقف موضوع حساسی است که باید به درستی اجرا شود.
مدیر موقوفه حاج محمد حسین خزانه قزوین نیز در این مراسم گفت: نخستین مرکز همودیالیز موقوفه کشور در زمینی به مساحت 640مترمربع و با یک هزار و 303 متر مربع زیربنا، جنب درمانگاه موقوفه خزانه در شهرستان البرز احداث شده است.
علی حاج محمدی ها افزود: این مرکز در چهار طبقه و با 50 میلیارد ریال اعتبار ساخته و در اختیار مردم منطقه قرار داده شده است.
وی از خرید 12 دستگاه و 30 تخت دیالیز برای این مرکز خبر داد و یادآور شد: در حال حاضر 17 تخت دیالیز این مرکز راه اندازی شده است.
مدیر موقوفه محمدحسین خزانه در پایان افزود: با توجه به افزایش بیماران کلیوی و لزوم خدمات دهی مناسب به این بیماران، ساخت چنین مراکزی می تواند امری ضروری در ارائه خدمت به بیماران کلیوی باشد.
7390/8054* خبرنگار: گیتی سیمیاری / انتشار دهنده: وحید مقدم سلیمی
کد N1450661

وبگردی