آفتاب

کنگره جهانی هیپنوتیزم در دندانپزشکی در مشهد برگزار شد

کنگره جهانی هیپنوتیزم در دندانپزشکی در مشهد برگزار شد

مشهد- ایرنا- کنگره جهانی هیپنوتیزم در دندانپزشکی به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز چهارشنبه با حضور 500 نفر از دندانپزشکان، متخصصان علوم دندانی و سایر متخصصان رشته های مرتبط نظیر بیهوشی، روانپزشکان و روانشناسان از داخل و خارج ایران در مشهد برگزار شد.

رئیس هیات مدیره انجمن هیپنوتیزم ایران در این همایش گفت: هیپنوتیزم پدیده طبیعی بشری است که هیچ چیز غیرعادی در آن وجود ندارد بطوری که در زندگی رومزه بطور مکرر با هیپنوتیزم مواجه هستیم و از این پدیده استفاده درمانی می کنیم.
دکتر علی شریفی افزود: مثالهای متعددی از هیپنوتیزم در زندگی رومزه وجود دارد که یکی از بارزترین آنها مجذوب و غرق شدن در تماشای فیلم و شنیدن موسیقی یا مطالعه است.
وی ادامه داد: در این چارچوب فرد غرق در گمان است و ذهنش از اطراف تا حدی زیادی غافل می شود و این همان هیپنوتیزم است.
رئیس هیات مدیره انجمن هیپنوتیزم ایران گفت: هیپنوتیزم خود به خود در زندگی روزمره اتفاق می افتد و در برخی از افراد این پدیده بیشتر و در برخی از افراد کمتر رخ می دهد.
وی افزود: امروزه علم هیپنوتیزم در درمان بیماریهای مختلف از جمله در حوزه دندانپزشکی کاربرد دارد.
دبیر کنگره جهانی هیپنوتیزم در دندانپزشکی نیز در این همایش گفت: 50 نفر از برجسته ترین متخصصان علم هیپنوتیزم دنیا از آلمان، سوئیس، سوئد، انگلیس، فرانسه، ایتالیا، دانمارک، اسکاتلند، اندونزی و اتریش در این همایش شرکت دارند.
دکتر مهدی فتحی افزود: طبق گزارش انجمن جهانی هیپنوتیزم تاکنون هیچ کنگره ای ویژه کاربرد هیپنوتیزم در دندانپزشکی در سطح جهان برگزار نشده است.
وی ادامه داد: در طول سه روز برگزاری کنگره 45 سخنرانی، 12 کارگاه آموزشی و یک میزگرد با موضوع اخلاق و کاربرد هیپنوتیزم در دندانپزشکی ارائه می شود.
دبیر کنگره جهانی هیپنوتیزم در دندانپزشکی گفت: کارگاههای آموزشی هیپنوتیزم در کشیدن دندان، هیپنوتیزم در درمان ریشه و هیپنوتیزم در دندانپزشکی اطفال از دیگر برنامه های این کنگره هستند.
وی افزود: هیپنوتیزم نقش مهمی در مدیریت و کاهش درد و مقابله با ترس از تزریق در دندانپزشکی، کنترل دندان قروچه، استفاده نکردن از داروهای بی حسی و دندانپزشکی اطفال دارد.
فتحی ادامه داد: در این کنگره علاوه بر ارائه جنبه های جراحی پیرامون کاربرد هیپنوتیزم در درمان دندانپزشکی و جنبه های روانشناختی نگرشهای هیپنوتیزمی در دندانپزشکی نظیر طراحی مطب و ارتباط با بیمار نیز ارائه خواهد شد.
کنگره جهانی هیپنوتیزم در دندانپزشکی به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و با همکاری انجمن هیپنوتیزم ایران تا نهم مهرماه در مشهد ادامه دارد.
خبرنگار: مریم انجیدنی**منتشرکننده: مجید ملازاده
3027/1858/1772
کد N1450650

وبگردی