آفتاب

اتصال متقابل نخستین خط تلفن ثابت بخش خصوصی با شبکه مخابرات

اتصال متقابل نخستین خط تلفن ثابت بخش خصوصی با شبکه مخابرات

در پی ارائه مجوز سازمان تنظیم مقررات به اپراتورهای خدمات‌دهنده ارتباطات ثابت طی چند ماه اخیر، یکی از این اپراتورها موفق به برقراری اتصال متقابل با شبکه مخابرات شد.

به گزارش خبرنگار مهر، بابک تراکمه عضو هیأت مدیره شرکت مخابرات ایران در نشست خبری در نمایشگاه تله‌کام با اشاره به همکاری مخابرات با شرکت‌های دارای پروانه ارتباطات ثابت (FCP)، گفت: با توجه به اینکه این شرکت‌ها مجاز هستند که تلفن ثابت ارائه دهند، روز گذشته در شیراز نخستین اتصال متقابل میان شبکه این اپراتور با شبکه تلفن ثابت مخابرات برقرار شد.

وی با بیان اینکه نخستین تلفن اینترنتی این اپراتور FCP وارد مدار شده است، اضافه کرد: برقراری ارتباط اینترکانکشن (اتصال متقابل) با اپراتورهای جدید بازار ارتباطات کشور از سوی شرکت مخابرات ایران بدون هیچ‌گونه مشکلی در حال انجام است و مخابرات همکاری لازم را با این شرکت‌ها برای استفاده از شبکه مخابرات ایران و نیز برقراری ارتباطات تلفن داشته است.

عضو هیأت مدیره شرکت مخابرات ایران اضافه کرد: بر این اساس نخستین متقاضی برقراری اینترکانکشن از بین اپراتورهای FCP روز گذشته در شیراز با موفقیت به شبکه مخابرات ایران متصل شد و هم‌اکنون امکان برقراری ارتباط از سوی تلفن این اپراتور به تلفن شبکه مخابرات ایران ممکن شده است.

تراکمه تأکید کرد: در صورتی که هر یک از اپراتورهای FCP شرایط برقراری اینترکانکشن را داشته باشند، از همکاری متقابل برخوردار خواهند شد.

به گزارش مهر، ۱۱ اپراتور FCP بر اساس مجوز سازمان تنظیم مقررات می‌توانند تمامی سرویس‌های ارتباطات ثابت را در کشور ارائه دهند که در این زمینه برای ارتباط متقابل با مشترکان مخابرات، نیازمند استفاده از شبکه مخابرات ایران و نیز برقراری اتصال متقابل هستند.

کد N1450546

وبگردی