آفتاب

بیانیه شورای فرهنگی اجتماعی زنان به مناسبت روز خانواده

بیانیه شورای فرهنگی اجتماعی زنان به مناسبت روز خانواده

شورای فرهنگی اجتماعی زنان در بیانیه ای تاکید کرد: سیاست‌های ۱۶ گانه ابلاغی با جامعیت کم نظیر، چشم اندازی عالی با جایگاهی محکم برای خانواده و به تبع آن برای جامعه ایرانی ترسیم می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، شورای فرهنگی اجتماعی زنان به مناسبت روز خانواده بیانیه ای صادر کرد.

متن بیانیه شورای فرهنگی اجتماعی زنان به شرح زیر است:

روز خانواده چند سالی است به یاد گرامی ترین خانواده تاریخ -پنج تن آل عبا- در بیست و پنجم ذی الحجه در تقویم کشورمان رقم خورده است؛ امسال ابلاغ سیاستهای کلی خانواده توسط مقام معظم معظم رهبری، بارقه امید و آغار انتظاری شد برای توجه و عنایت بیشتری به این نهاد بنیادین از سوی سیاستگذاران؛ برنامه ریزان و مجریان در سطوح عالی تا با اجرایی کردن هر یک از مفاد ابلاغیه، گامهای موثر و لازمی برای اهداف متعالی خانواده بردارند. مجموع این سیاستها یعنی ۱۶ بند ابلاغی، خانواده را در محورهای اصلی آن - تشکیل، تحکیم، تعالی و سلامت و امنیت - مورد عنایت قرار داده و همه ظرفیتهای ملی را در جهت تحولی عظیم در این بنای مقدس بسیج می­ کند.

سیاستهای ۱۶ گانه ابلاغی با جامعیت کم نظیر، چشم اندازی عالی با جایگاهی محکم برای خانواده و به تبع آن برای جامعه ایرانی ترسیم می کند، به شرط آن که همه ظرفیتها و امکانات بالقوه و بالفعل توسط مسئولان  و متولیان به میدان آورده و برای این امر الهی سرمایه گذاری ویژه شود. ابلاغ این سیاستها از سوی مقام معظم رهبری در آستانه روز خانواده، بیان و تفسیر جایگاه ویژه این نهاد مادر است که باید از سوی مسئولان و خانواده ها نیز مورد عنایت خاص قرار گیرد. بند دوم این سیاستها، خانواده را در کانون قانونگذاری، سیاستگذاری و برنامه ها و سیاستهای اجرایی در تمام نظامات آموزشی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی قرار داده است. اما علی رغم انتظار عمومی، امسال در تجلیل از روز خانواده و روز نزول آیه هل اتی اقبال و اقدام شایسته ­ای از سوی نهادهای اجرایی حتی نهادهای متولی مستقیم خانواده مشاهده نشد و گویا این بی­ توجهی دامن گیر رسانه ملی که معمولا موج آفرین و تاثیرگذار است نیز شده بود.

از سوی دیگر عملکرد دستگاهها در خصوص خانواده که باید هر ساله به شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده گزارش شود، طی سالهای اخیر انجام نیافته به همین دلیل ارزیابی و قضاوت بر اقدامات ملی در زمینه رشد و تعالی خانواده و یا افول و نزول آن با دشواری همراه است و از آنجا که تهیه گزارشی ملی در حوزه خانواده لازمه اقدامات بعدی بر اساس سیاستهای کلی خانواده است، این مهم، همت دستگاهها در ارائه گزارشی دقیق، گویا و صریح از عملکرد دهه اخیر خود در خصوص خانواده به شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده را می ­طلبد.

شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده ضمن گرامیداشت و تبریک روز خانواده به ملت شریف ایران به خصوص خانواده ­های معظم شهدا و خانواده های مظلوم و آسیب دیده در سوریه و یمن، آمادگی خود را برای اجرای مفاد سیاستهای کلی خانواده در چارچوب وظایف دستگاهی اعلام می دارد و بر نظام یافتگی و جامع نگری کلیه اقدامات در این خصوص بر اساس سیاستهای ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری تاکید می ­کند.

کد N1450503

وبگردی