آفتاب

50 هزار نفر در کارگاه های بنیاد تعاون زندانیان کشور فعالیت می کنند

50 هزار نفر در کارگاه های بنیاد تعاون زندانیان کشور فعالیت می کنند

اصفهان-ایرنا- مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور گفت: 50 هزار زندانی هم اکنون در 760 کارگاه، واحد تولیدی، صنعتی و کشاورزی وابسته به این نهاد در سطح کشور فعالیت می کنند.

رحیم مطهرنژاد روز چهارشنبه در حاشیه افتتاح کارگاه های صنعتی در زندان مرکزی اصفهان در گفت گو با ایرنا افزود: رسالت اصلی بنیاد تعاون، ایجاد اشتغال برای زندانیان است.
وی با بیان اینکه همه مسئولان باید به اشتغال زندانیان توجه جدی داشته باشند، گفت: افزایش اشتغال در زندان ها به کاهش آسیب های اجتماعی، هزینه نگهداری زندانیان و هزینه های خانواده زندانیان منجر خواهد شد.
وی با بیان اینکه بنیاد تعاون زندانیان، طرح توسعه اشتغال زندانیان را با جدیت دنبال می کند، افزود: ایجاد اشتغال برای سرپرست خانواده، بزرگترین کمک به خانواده زندانیان است.
مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور با بیان اینکه رسالت این بنیاد ایجاد اشتغال برای زندانیان در دوران محکومیت است، گفت: ایجاد اشتغال بعد از زندان جزو تعهدات بنیاد تعاون زندانیان کشور نیست.
وی با این حال افزود: مسئولان کشور باید برای کاهش بازگشت زندانیان به زندان ها، به ایجاد اشتغال بعد از زندان نیز توجه جدی داشته باشند.
مطهرنژاد گفت: خلاهای زیادی در زندان ها وجود دارد و در حال حاضر امکان توجه به اشتغال بعد از محکومیت برای ما وجود ندارد.
وی تصریح کرد: در صورتی که بتوانیم اشتغال مورد نیاز جامعه هدف را فراهم کنیم می توانیم به اشتغال بیرون از زندان هم بپردازیم.
مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور با اشاره به وضعیت زندان های اصفهان گفت: زندان های این استان نسبت به چهار سال گذشته پیشرفت خوبی داشته است.
وی با بیان اینکه در هر بازدیدی که از زندان اصفهان داشتم با فعالیت جدیدی مواجه شدم، افزود: چهار سال گذشته حدود 400 نفر در این کارگاه ها اشتغال داشتند که امروز به بیش از دو هزار و 500 نفر رسیده است.
مطهرنژاد با بیان اینکه امروز پنج کارگاه در زندان مرکزی اصفهان افتتاح شد، گفت: چند واحد جدید هم امروز در زندان های خمینی شهر و نجف آباد نیز افتتاح خواهد شد.
پنج کارگاه جدید با ظرفیت اشتغال بیش از 150 زندانی امروز در بنیاد تعاون زندانیان اصفهان افتتاح و بهره برداری شد.
کارگاه پخت و تولید نان خشک، کارگاه کلاف زنی، دومین کارگاه مصنوعات فلزی، چاپ سیلک و انبار تجمیع کالا برای تامین نیاز فروشگاه های زندان ها، امروز با حضور مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور در زندان مرکزی اصفهان به بهره برداری رسید.
کارگاه مصنوعات فلزی با ظرفیت اشتغال یکصد نفر،کارگاه کلاف زنی با ظرفیت اشتغال 40 نفر،کارگاه تولید نان خشک زندان ها با ایجاد اشتغال هفت نفر، کارگاه چاپ سیلک با ظرفیت اشتغال هفت نفر و انبار فروشگاه های زندان با ظرفیت اشتغال 15 نفر در زندان مرکزی اصفهان بهره برداری شد.
کارگاه های فیروزه کوبی، قلمزنی، میناکاری، تراشکاری، نقاشی فلز، کارگاه مصنوعات فلز و کارگاه نقاشی نیز در حال حاضر در زندان مرکزی اصفهان فعال است.
کارخانجات زندان مرکزی اصفهان زیر نظر بنیاد تعاون زندانیان استان فعالیت می کند و در حال حاضر بیش از دو هزار و 500 نفر در این کارگاه ها مشغول کارند.
7150/6027/ت
خبرنگار: علی نعمانی** انتشار: محمدرضا شکراللهی
کد N1450458

وبگردی