آفتاب

960واحد مسکن مقاوم سازی شده محرومان در روستاهای آبادان بهره برداری شد

960واحد مسکن مقاوم سازی شده محرومان در روستاهای آبادان بهره برداری شد

آبادان - ایرنا - 960 واحد مسکن مقاوم سازی محرومان در روستاهای آبادان روز چهارشنبه در آیینی با حضور جمعی از مدیران کشوری، استانی و محلی بهره برداری شد.

به گزارش ایرنا آیین بهره برداری از 960 واحد مسکن مقاوم سازی شده در شهرستان آبادان با حضور علیرضا تابش رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، محمد مخبر دزفولی رئیس ستاد اجرائی فرمان امام (ره)، و غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان برگزار شد.
براساس تفاهم نامه سال 1394 ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، سازان منطقه آزاد اروند و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ساخت چهار هزار واحد مسکن محرومان در روستاهای جنگ زده و تخریب شده از زمان جنگ تحمیلی در شهرستان های آبادان و خرمشهر، در دستور کار قرار گرفت که یک هزار و 870 واحد آن امروز به بهره برداری می رسد.
مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان روز چهارشنبه در حاشیه بهره برداری از واحدهای مسکونی مقاوم سازی محرومان آبادان در جمع خبرنگاران گفت:این واحدها با پرداخت 144 میلیارد ریال تسهیلات و 53 میلیارد ریال وام بدون عوض در مدت 1.5 سال مقاوم سازی شده است.
ˈمحمد خانی نوذری افزود: همچنین طرح های بهسازی معابر روستایی در 101 روستای آبادان و خرمشهر بهره برداری شد.
وی با بیان پیش بینی هزینه کرد سه هزار میلیارد ریال اعتبار مشترک بین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سازمان منطقه آزاد اروند برای بازسازی معابر روستایی شهرستان ها آبادان و خرمشهر، گفت:تاکنون 180 میلیارد ریال برای بهسازی معابر روستایی در خرمشهر و آبادان هزینه شده است.
قرار است 910 واحد در روستاهای خرمشهر نیز امروز چهارشنبه به بهره برداری برسد.
7104/6125/ 6037 خبرنگار:مسعود گادار*انتشار دهنده:عبدالحمید راجی
کد N1450370

وبگردی