آفتاب

یک طرح دامداری در آبیک به بهره برداری رسید

یک طرح دامداری در آبیک به بهره برداری رسید

قزوین - ایرنا - همزمان با سفر کاروان تدبیر و امید به استان قزوین و با حضور وزیر جهاد کشاورزی، طرح پرورش گاو شیری در شهرستان آبیک افتتاح و به بهره برداری رسید.

به گزارش ایرنا، معاون بهبود تولیدات دامی، معاون باغبانی و معاون آب و خاک وزیر نیز در این مراسم حاضر بودند.
در مراسم بهره برداری از یک واحد پرورش گاو شیری دو هزار راسی (تولید شیرخام و گوشت قرمز) معاون بهبود تولیدات دامی، معاون باغبانی و معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی نیز حضور داشتند.
برای اجرای این طرح 440 میلیارد ریال هزینه شده است.
با افتتاح و بهره برداری از این طرح، زمینه اشتغال 100 نفر به صورت مستقیم و 200 نفر به صورت غیر مستقیم در منطقه فراهم خواهد شد.
همچنین این واحد دامی در زمینی به مساحت 100 هکتار و با 55 هزار متر مربع زیربنا قادر به تولید 25 تن شیر به صورت روزانه است.
تولید شیر پاک براساس استانداردهای جهانی با بالاترین میزان چربی و پروتئین در کشور، دارنده تنها گله رجیستر نژاد سیمینتال در کشور و مرکز تولید نهاده های ژنتیکی گاو دو منظوره سیمینتال، فروش شیر با بالاترین قیمت (17 هزار ریال) و پائین ترین قیمت تمام شده آن در کشور، استفاده از ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته همگام با صنعت جهانی از ویژگی های برتر این واحد دامی است.
سفر وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه سفر رئیس دولت تدبیر و امید و هیات همراه به استان قزوین بوده است.
رئیس جمهوری ساعتی پیش پس از ورود به قزوین در ورزشگاه شهید رجایی این شهر با مردم دیدار و گفت و گو کرد.
حضور در جمع علما و ائمه جمعه، نشست با نخبگان و فعالان اقتصادی، خانواده معظم ایثارگران و شهدا و شرکت در شورای اداری مدیران از دیگر برنامه های اعلام شده سفر دو روزه دکتر روحانی به استان قزوین است.
3013/8054* خبرنگار: رضااولادی/انتشار دهنده: رضا اسدی
کد N1450183

وبگردی