آفتاب

افشای مشخصات موتور شورولت کوروت ZR1 جدید/قدرتمندترین سوپراسپرت آمریکا

افشای مشخصات موتور شورولت کوروت ZR1 جدید/قدرتمندترین سوپراسپرت آمریکا

جنرال موتورز به‌تازگی در دفتر ثبت علائم و نشانه‌های آمریکا، نام جدید LT5 را ثبت کرده است.با توجه به اینکه نسل جدید قدرتمندترین عضو خانوادهٔ کوروت یعنی مدل ZR1 به‌زودی معرفی می‌شود، به‌احتمال بسیار زیاد موتور جدید LT5 متعلق به کوروت ZR1 جدید خواهد بود.

به گزارش پدال،در حال حاضر قوی‌ترین پیشرانهٔ جنرال موتورز، موتور LT4 با 650 اسب بخار قدرت است. همان موتور 6.2 لیتری V8 سوپرشارژ که در کوروت Z06، کامارو ZL1 و کادیلاک CTS-V استفاده شده است؛ بنابراین اگرچه هنوز هیچ‌گونه اطلاعات رسمی از پیشرانهٔ کوروت ZR1 جدید اعلام نشده است اما تصور می‌شود پیشرانهٔ LT5 یک نمونهٔ V8 کاملاً جدید باشد که در آن به جای سوپرشارژر از دو توبوشارژر استفاده شده است.

انتظار می‌رود این موتور جدید قدرتی بیش از 700 اسب بخار داشته باشد بنابراین مجموعه‌ای از تغییرات در سیستم خنک‌کنندهٔ کوروت ZR1 برای استفاده از این موتور قدرتمند ضروری خواهد بود. به همین دلیل به‌احتمال فراوان شاهد وجود ورودی‌های هوای بزرگ‌تر در قسمت جلویی کوروت ZR1 جدید خواهیم بود. می‌توان انتظار داشت که اولین نمایش کوروت C7 ZR1 در یک نمایشگاه خودروی بزرگ در سال 2017 صورت گیرد درحالی‌که قبل از پایان این سال با مدل 2018 به بازار خواهد آمد.

با معرفی کوروت ZR1 جدید از سوی جنرال موتورز، این خودرو قوی‌ترین خودروهای حال حاضر آمریکا یعنی مدل‌های هلکت دوج را به‌راحتی پشت سر خواهد گذاشت؛ بنابراین جنرال موتورز در جنگ قدرت میان خودروسازان آمریکایی پیروز شده و در صدر سازندهٔ قوی‌ترین خودروی ایالات‌متحده قرار خواهد گرفت. از سوی دیگر، کوروت ZR1 جدید زنگ خطر بزرگی برای سوپراسپرت‌های اروپایی و ژاپنی خواهد بود.

۵۴۵۴ 

کد N1450104

وبگردی