آفتاب

حجت الاسلام شهیدی : بازنگری قانون جامع ایثارگران در حال نهایی است

حجت الاسلام شهیدی : بازنگری قانون جامع ایثارگران در حال نهایی است

کرج-ایرنا-رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با اشاره به ابلاغ قانون جامع ایثارگران در ابتدای سال 93 و برخی کاستی های آن گفت: اکنون بازنگری این قانون در حال نهایی شدن و ابلاغ قرار دارد.

به گزارش ایرنا،حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی شهیدی محلاتی روز چهارشنبه دراولین همایش سراسری تشکل های شاهد و ایثارگر کشور که در مجتمع فرهنگی تفریحی ایثار ساوجبلاغ استان البرز برگزار شد، افزود: قانون جامع ایثارگران با ابتکار ایثارگران نوشته و در اوایل 93 ابلاغ شد که این قانون بار مالی سنگینی داشت.
وی افزود: هرچند بخشی از این قانون اجرایی شد اما مباحث مالی آن بر زمین ماند که در بازنگری ها ، آیین نامه های آن در حال تدوین و تصویب است.
حجت الاسلام شهیدی اضافه کرد: هرقانونی که به نفع ایثارگران باشد در صورت وجود امکانات و بستر لازم اجرایی می شود و اهتمام لازم برای خدمات رسانی به ایثارگران وجود دارد.
وی با تاکید براین نکته که درحال تجدید نظر در قانون جامع ایثارگران هستیم گفت: بر این اساس تصویب بازنگری این طرح در مراحل پایانی قرار دارد.
این مسئول افزود: عمده اقدامی که در قانون جامع داریم در دبیر خانه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است که توسعه این فرهنگ در جامعه ضرورت دارد.
وی در بخش دیگری از سخنانش، فرزندان ایثارگران، جانبازان و شهدا را مایه مباهات برای کشور دانست و گفت: تاکنون 7 هزار تن از فرزندان شهدا و ایثارگران کشور به عنوان نخبه شناخته شده اند.
این مسئول گفت: دراین زمینه با همراهی مرکز دانش پژوهان و تشکل ها در سراسر کشور نسبت به تسهیل در رشد و تکامل این افراد اقدام شده است.
وی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس ادامه داد: امید است با توفیق الهی در مسیر شهدا و جانبازان قرار بگیریم.
حجت الاسلام شهیدی به اهمیت ساماندهی تشکل های همکار بنیاد شهید اشاره کرد و گفت: بنیادی که با 3 میلیون و 250 هزار نفر جامعه بزرگی را تشکیل داده باید با تعامل و همراهی تشکل ها هدایت و ساماندهی شود.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور افزود: آنچه که در اساسنامه این سازمان مطرح شده 2 محور مهم یعنی رسیدگی به وضعیت ایثارگران و اقداماتی برای توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است.
وی خاطر نشان کرد: درسال های گذشته از مواردی مهم غفلت شده که برنامه ریزی برای تداوم اقدامات از اهم این موضوعات بوده است.
شهیدی گفت: برنامه ریزی های مختلفی برای پیشبرد برنامه بنیاد شهید انجام شده که به سه شکل کوتاه مدت ، میان مدت و بلند مدت اجرایی شده است .
وی افزود: تشکل های همکار باید اتاق فکری برای بنیاد شهید و امور ایثارگران باشند زیرا درصدد واگذاری بخشی از مسئولیت ها به تشکل های ایثارگری و فرزندان شهدا هستیم.
این مسئول عنوان کرد: در سازمان اقتصادی کوثر 362 نفر از فرزندان شاهد و ایثارگر مشغول به کار شده اند و در آینده نیز بر این باور هستیم که چنین اقدامی توسعه پیدا کند.
وی گفت: باید با استفاده از تشکل های ایثارگری مشکلات و موانع جامعه ایثارگری را شناسایی و رفع کنیم.
حجت الاسلام شهیدی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص عیادت از خانواده های معظم شهدا و ایثارگران افزود: باید دیدار با خانواده های معظم شهدا و ایثارگران در دستور کار مدیران و مسئولان در رده های مختلف قرار گیرد.
وی با اشاره به اجرایی شدن طرح سپاس در کشور گفت:در اجرای این طرح تاکنون با 420 هزار ایثارگر دفاع مقدس دیدار شکل گرفته است.
1535/6155خبرنگار:مژگان السادات سجادی**انتشاردهنده: محمد عزیزپور
کد N1450050

وبگردی