آفتاب
معاون وزیر بهداشت:

تشکیل مدینه فاضله در گرو مانوس شدن آحاد جامعه با قرآن است

تشکیل مدینه فاضله در گرو مانوس شدن آحاد جامعه با قرآن است

مشهد- ایرنا- معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مانوس شدن آحاد جامعه با قرآن و عترت باعث شکل گیری مدینه فاضله نبوی خواهد شد.

به گزارش ایرنا، محمدرضا داوود آبادی فراهانی سه شنبه شب در مراسم افتتاح بیست و یکمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان دانشگاههای سراسر کشور در مشهد افزود: اینکه دانشجویان در کنار استادان خود و کارکنان نظام سلامت در راستای تعالی فرهنگ قرآنی به رقابت پرداخته و در کار خیر از یکدیگر سبقت می گیرند به تنهایی پدیده جذاب و زیبایی است.
وی اظهار کرد: از سوی دیگر مسابقات قرآن در این جشنواره در هنرهای آوایی منحصر نشده و پژوهش های قرآنی، معارف و سیره معصومین (ع) و همچنین رشته های هنری از جایگاه مناسبی برخوردار می باشند که این رویداد فرهنگی و قرآنی را در کشور منحصر به فرد ساخته است.
وی گفت: ما برای تحقق اهداف جنبش قرآنی در کشور که بیش از نیم قرن به پرچمداری رهبر معظم انقلاب از مشهد آغاز شده و هدفش عجین کردن قرآن با روح و جان بشر و شکستن و رهیدن از قفس این کالبد خاکی است، پشتوانه های نظری و متقن و همچنین راهبردهای کارآمد داریم.
فراهانی با اشاره به آیاتی از قرآن و احادیث در باره آموزه های قرآنی افزود: آموزه های قرآن کریم از سلامت جسم تا سلامت روان و از سلامت معنوی تا سلامت اجتماعی را فرا می گیرد.
وی ابراز امیدواری کرد روزی فرا رسد که آحاد مردم جامعه با قرآن مأنوس شده و مدینه فاضله نبوی شکل گیرد.
بیست و یکمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان دانشگاههای سراسر کشور که از شب گذشته در مشهد آغاز شده است تا 9 مهر ماه ادامه دارد.
3027/1355 / 6053 خبرنگار: علی اکبر قزوینیان ** انتشاردهنده: محمد حسین علی مقدم
کد N1449908

وبگردی