آفتاب

تمبر یادبود اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی رونمایی شد

تمبر یادبود اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی رونمایی شد

بندرعباس- ایرنا - تمبر یادبود و بزرگداشت چهاردهمین اجلاس بین المللی پیرغلامان و خادمان حسینی روز سه شنبه در مراسمی در بندرعباس رونمایی شد.

به گزارش ایرنا، مدیرکل پست هرمزگان درحاشیه این مراسم که با حضور قائم مقام و معاون سیاسی وزیر کشور و استاندار هرمزگان برگزار شد، اظهار کرد: این تمبر به سفارش استانداری استان و همکاری این اداره کل طراحی و چاپ شده است.
عبدالعظیم ترابی زاده افزود: تمبر ذکر شده با الگو گیری از چهره های شاخص پیرغلامان اجلاس امسال طراحی و چاپ شده است.
چهاردهمین اجلاس بین المللی پیرغلامان و خادمان حسینی با حضور 750 نفر از میهمان های داخلی و خارجی از فردا چهارشنبه به مدت 2 روز در شهر بندرعباس برگزار می شود.
بیشتر مهمانان از کشورهای اروپایی، آفریقایی و آسیا هستند.
حضور یک پیرغلام سالمند که سن او به حدود 123سال می رسد و کماکان نوحه خوانی و مدیحه سرایی می کند از ویژگی های چهاردهمین اجلاس بین المللی پیرغلامان و خادمان حسینی در بندرعباس است.
6 دوره ابتدایی این اجلاس در شهر تهران و هفت دوره آن در استان های زنجان، بوشهر، همدان، اردبیل، اهواز، گلستان و شیراز برگزار شد که امسال افتخار میزبانی چهاردهمین اجلاس آن به مردم بندرعباس رسیده است.
هدف از برگزاری چهاردهمین اجلاس پیرغلامان حسینی در شهرهای مختلف کشور آشنایی هرچه بیشتر مردم با آداب و رسوم عزاداری در شکلهای سنتی و در نهایت ثبت جهانی آن اعلام شده است.
تجلیل از مداحان اهل سنت برای نخستین بار از ویژگی های چهاردهمین اجلاس پیرغلامان حسینی در شهر بندرعباس از توابع استان هرمزگان اعلام شده که بخشی از جمعیت آن را اهل سنت تشکیل می دهد.
رونمایی از دو اثر ملی سینه زنی نشسته ویژه یکی از شهرهای هرمزگان و همچنین تلاش در جهت ثبت ملی آیین علم گردانی از برنامه های مدیران استان هرمزگان در چهاردهمین اجلاس پیرغلامان حسینی اعلام شده است.
استان هرمزگان دارای یک هزارو200 هیات مذهبی در شهرها ، بخش ها و روستاها بوده که در مناسبت های مذهبی بویژه دردهه محرم بیشترین فعالیت های مذهبی در زمینه برگزاری آیین های سوگواری از قبیل روضه خوانی، نوحه سرایی، سینه زنی، علم گردانی و تعزیه خوانی دارند.
6149/6048 /1596
خبرنگار : رضا گیلانی** انتشار دهنده: عباسعلی نقی یان
کد N1449584

وبگردی