آفتاب
قائم مقام سازمان بهزیستی:

420 هزارنفر مشمول طرح جامعه بهزیستی در حاشیه شهرها شدند

420 هزارنفر مشمول طرح جامعه بهزیستی در حاشیه شهرها شدند

کرج - ایرنا - قائم مقام بهزیستی کشور با اعلام تحت پوشش قرار گرفتن 420 هزار نفر در طرح مبتنی بر جامعه بهزیستی، گفت: این طرح برای مناطق حاشیه ای شهرهای کشور در سال جاری در دستورکار قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا، بهبد پورشبانیان روز سه شنبه در جشنواره خانواده و کودک استان البرز، افزود: از اولویت های سازمان بهزیستی کشور آن است که به سمت نگهداری معلولان و سالمندان کم توان جسمی و ذهنی در منزل برود.
وی ادامه داد: براین اساس یارانه ای که به مراکزآموزشی داده می شود در صورت تمایل خانواده ها به آنان اختصاص داده می شود تا معلول خود را نگهداری کنند.
پورشبانیان گفت: برای کودکان اوتیسم و سالمند نیز این طرح عملیاتی می شود چراکه با آموزه های دینی و تجربه موفقی که درسایر کشورها شاهد بودیم، می توان مفید باشد.
وی اضافه کرد: رکن اصلی جامعه خانواده است که امنیت و ارامش ابتدا مرهون بنیان خانواده می باشد.
این مسئول خاطرنشان کرد: آسیب های اعتیاد، کودک آزاری، کودکان و دختران فراری که شاهد هستیم به بنیان خانواده برمی گردد، اگر آلودگی به خانه و خانواه افتد شاهد این آسیب ها هستیم.
وی تاکید کرد: ما اعتقاد داریم اگر تمام این آسیب ها واکاوی شود مشکلی نیست که لازم است نقش خانواده درآنها بررسی شود.
شبانیان گفت: سازمان بهزیستی برنامه های خود را با دو رویکرد مداخله دربحران و پیشگیرانه با محوریت خانواده برنامه ریزی کرده است.
وی پیشگیری از معلول زایی، تربیت فرزندان بد و بدون سرپرست در قالب شبه خانواده را از جمله اقدامات انجام شده دراین زمینه عنوان کرد.
پورشبانیان ادامه داد: با همکاری آموزش و پرورش در تهران در هشت منطقه طرح مدارس دوستدار خانواده طراحی کردیم که افراد و دانش اموزان از سنین پایین با مهارت های زندگی و خانواده آشنا می شوند.
وی افزود: کانون های تخصصی کودک و نوجوان نیز به تازگی طراحی شده، مشاوره های پیش از ازدواج نیز در دستور دولت و مجلس قرار گرفته و تاکید بر شروع زندگی همراه با کسب مهارت های لازم از اولویت های اصلی است.
پورشبانیان یادآورشد: همچنین اگر درطی مسیر زندگی زوجین دچارمشکل شوند با همکاری قوه قضاییه و وزارت دادگستری تا حد امکان با مداخله در تلاش برای حل آن هستیم.
وی اضافه کرد: دفتر توانمندسازی زنان و خانواده را در بهزیستی داریم که با حمایت های اقتصادی نیز در تلاش برای حمایت زنان بی سرپرست با هدف حمایت از خانواده برآمده ایم .
8029/1535خبرنگار: حکیمه کشاورز**انتشار دهنده:داریوش غفاری
کد N1449433

وبگردی