آفتاب

وقتی روسیه برگ برنده رقابت های انتخاباتی غرب می شود/ لوپن بار دیگر از مسکو حمایت کرد

وقتی روسیه برگ برنده رقابت های انتخاباتی غرب می شود/ لوپن بار دیگر از مسکو حمایت کرد

رهبر حزی راست‌گرای "جبهه ملی" فرانسه اعلام کرد اگر در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه پیروز شود، کریمه را عنوان بخشی از روسیه به رسمیت خواهد شناخت.

به گزارش خبرگزاری ریانووستی، مارین لوپن، رهبر حزب راست‌گرای "جبهه ملی" فرانسه با این اظهارات بیانیه ماه مه خود را تائید کرد که در آن گفته بود اگر رئیس جمهور فرانسه شود، پاریس مشروعیت اتحاد مجدد کریمه را به رسمیت خواهد شناخت.

وی افزود: با توجه به حقایق تاریخی و همچنین انتخاباتی که مردم کریمه در جریان رفراندوم کردند، اگر به عنوان رئیس جمهور فرانسه انتخاب شوم، کریمه را به عنوان بخشی از قلمرو روسیه به رسمیت خواهم شناخت.

لوپن به خاطر حمایتش از روسیه و انتقاد از تحریم‌های ضد روسی معروف است.

وی گفت: تحریم‌های اروپا علیه روسیه نه تنها مغایر با منافع فرانسه است بلکه نقض سنت قدیمی کشور ما مبنی بر اینکه نباید هرگز از خواست دیگران پیروی کرد، محسوب می‌شود.روابط میان فرانسه و روسیه به ویژه در زمینه حل بحران‌های بین‌المللی بسیار مهم است.

کریمه در رفراندوم مارس 2014 میلادی با 96 درصد آرا به جدایی از کریمه و پیوستن مجدد به روسیه رای داد. غرب بر این رای برچسب "الحاق غیرقانونی" زد. در حالیکه مسکو اعلام کرده این رفراندوم کاملا طبق قوانین بین‌المللی صورت گرفته است.

در فوریه 2016 میلادی مارین لوپن تصمیم خود را درباره نامزدی برای ریاست جمهوری در انتخابات 2017 میلادی اعلام کرد که نخستین دور آن قرار است 23 آوریل برگزار شود. کارشناسان معتقدند رقابت اصلی در این انتخابات میان نیکولا سارکوزی، رئیس جمهور سابق و آلن ژوپه، نخست وزیر سابق فرانسه خواهد بود.

31049

کد N1449372

وبگردی