آفتاب

حمایت مرکز فن آفرینی «نوتک» از تبدیل شدن ۱۵ ایده به محصول

حمایت مرکز فن آفرینی «نوتک» از تبدیل شدن ۱۵ ایده به محصول

مرکز فن آفرینی «نوتک» قصد دارد در ادامه جشنواره «اینوتک»، ۱۵ ایده را به مرحله توسعه محصول برساند.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین حیدری، مدیر اجرایی جشنواره اینوتک (رویداد شناسایی طرح های نوآورانه) در نشستی خبری در دانشگاه شریف عنوان کرد: ابتدا در این رویداد ۷۰۰ طرح ثبت نام کردند که بعد از یک داوری اولیه ۱۲۰ و سپس ۶۰ طرح به مرحله نهایی راه یافتند.

وی افزود: بنا داریم از این تعداد ۳۰ و سپس ۱۵ طرح را انتخاب کرده تا از آنها در راستای رسیدن به بازار و تولید محصول حمایت کنیم.

حیدری با بیان اینکه تیم های انتخابی وارد مرحله توسعه محصول می شوند، گفت:‌ ورود به بازارهای بین المللی از اهداف ما در راستای حمایت از این طرح ها محسوب می شود.

وی افزود: در این رویداد هزار نفر به صورت آنلاین و ۱۲۰ نفر حضور دارند که از این تعداد می توانند ۵۰ نفر وارد مرحله آموزش کامل کسب و کار در برلین شوند. در این رویداد ۱۰۰ سرمایه گذار ایران و خارجی و ۱۵ تیم، محصولات خود را ارائه می کنند. در اصل ۵۰ کارآفرین مستعد برای مربی گری نسل های آینده در حوزه کارآفرینی انتخاب می شوند.

حیدری خاطر نشان کرد: در این دوره آموزشی تیم‌های منتخب با فضای کسب و کار آشنا می‌شوند و این دوره‌های آموزشی در برلین، استکهلم یا روم برگزار خواهند شد.

وی در خصوص تسهیلات اعطایی به این طرح های برگزیده، گفت: مرکز فن آفرینی نوتک بعد از ارزیابی طرح ها، حداقل ۵ و حداکثر ۳۰ درصد هزینه های استارتاپ ها را تامین می کند.

وی ادامه داد: حمایت مالی از تیم تا هشتاد میلیون تومان به صورت پرداخت نقدی، در اختیار قرار دادن فضای کار حرفه ای در ایران به مدت حداکثر یک سال، برگزاری دوره های آموزشی فشرده در ایران و آلمان، ارائه مداوم مشاوره های حرفه ای بین المللی، حضور در اکوسیستم کارآفرینی ایران و آلمان در دوره های مقطعی و متوالی، فراهم آوردن بودجه مورد نیاز جهت تبلیغات و بازاریابی محصولات و خدمات استارتاپهای تحت حمایت، ایجاد بسترهای ارتباط و شبکه سازی با سرمایه گذاران داخلی و خارجی، برگزاری حداقل دو فرصت ارائه (Demo day) به سرمایه گذاران داخلی و خارجی از جمله حمایت های مرکز فن آفرینی نوتک از ایده های انتخابی است.

به گفته وی، تا پایان امروز ۳۰ طرح منتخب این دوره از جشنواره معرفی خواهند شد.

در ادامه، محمد دواتگر، رئیس هیات داوران جشنواره وینوتک گفت: اقتصاد دانش بنیان که مورد تاکید مقام معظم رهبری است، تنها از طریق شرکت های دانش بنیان محقق می شود که این اقتصاد دانش بنیان به واسطه شرکت ها، مراکز رشد و شتاب دهنده ها به مرحله ظهور می رسند.

وی ادامه داد: طبق گزارشات مرکز تحقیقات مجلس اگر رشد اقتصادی تا ۵ درصد افزایش یابد، ما با رشد ۲۰ درصدی جامعه بیکار روبرو خواهیم شد. بیشترین درصد این بیکاران مربوط به صنف تحصیلکرده و دانشگاهی است. بهترین کار برای جلوگیری از بیکاری این قشر، ایجاد شرکت های دانش بنیان است.

به گزارش مهر، مرکز فن آفرینی «نوتک» یک مرکز توانمندسازی و شتابدهی به کسب و کارهای نوپا است. ایجاد کسب و کارهای فناور ایرانی با محصولات و خدمات جهانی هدف اصلی این مرکز است. دوره های آموزشی و مشاوره در ایران و آلمان، حمایت مالی، ارائه فضای کار مناسب و ایجاد فرصت معرفی طرح ها به سرمایه گذاران داخلی و بین المللی از جمله مزایای این طرح محسوب می شوند.

حمایت از شکل گیری کسب و کارهای فناور ایرانی با محصولات و خدمات جهانی، ورود مثبت و تاثیرگذار به اکوسیستم کارآفرینی کشور و ایجاد تعامل و هم افزایی با دیگر بازیگران این عرصه، ایجاد الگوهای موفق و مستقل، برای نسل بعدی کارآفرین کشور از طریق تربیت صحیح و حرفه ای جوانانی که در حال حاضر در این زمینه فعالیت می کنند.

تزریق جریان های جدید به شریانهای ارتباطی اکوسیستم کارآفرینی کشور از طریق ایجاد کانالهای ارتباطی دائمی و مطمئن با اکوسیستم بین المللی کارآفرینی، استفاده از آخرین دستاوردهای بین المللی در این زمینه به وسیله مشاورین و مربیان مطرح و موثر داخلی و خارجی بین المللی، اهتمام در حمایت از طرح هایی که دارای تاثیرگذاری اجتماعی (Social impact) هستند.

کد N1449366

وبگردی