آفتاب

تعریف و تمجید از اجرای ۶ طرح کلان ملی در حوزه ارتباطات توسط متولیان

تعریف و تمجید از اجرای ۶ طرح کلان ملی در حوزه ارتباطات توسط متولیان

مهر نوشت: رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات آخرین وضعیت ۶ طرح کلان ملی در حوزه ICT را اعلام کرد.

محمد خوانساری امروز در هشتمین سمپوزیوم بین المللی مخابرات گفت: طرح های کلان ملی با هدف بومی‌سازی فناوری های ارتباطی مورد تاکید قرار گرفته و هم اکنون طرح جویش‌گر بومی به عنوان یکی از این طرح ها با رشد فزاینده ای به ثمر نشسته است.

وی ایجاد زیرساخت رایانش ابری را از دیگر طرح های کلان ملی برشمرد و اظهار داشت: در این زمینه به شرکت های دانش بنیان محصولات و خدمات رایانش ابری ارائه شده است.

رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات طرح های اینترنت اشیاء، شبکه های ارتباطی نسل پنجم و بیگ دیتا را از دیگر طرح‌های کلان ملی در این حوزه برشمرد و افزود: در حال رصد فناوری و تهیه نقشه راه توسعه در این حوزه هستیم.

خوانساری خاطرنشان کرد: طرح رادیوهای پرظرفیت به عنوان یکی از عناصر مهم خدمت رسانی به مردم و انتقال اطلاعات از این طریق از دیگر برنامه های طرح کلان ملی در حوزه ارتباطات است که برنامه آن تا ۳ ماه آینده تدوین می شود.

وی تجاری سازی فناوری و ایجاد پارک تخصصی حوزه فاوا را در راستای تجاری سازی محصولات فناوری بومی عنوان کرد و گفت: طی شش ماه اول امسال، زیرساخت اولیه این پارک شکل گرفته است و طرح استقرار شرکت های نوپا برای کاربردی کردن فناوری های بومی در ۶ ماه آینده اجرایی می شود.

به گزارش مهر، هشتمین سمپوزیوم بین المللی مخابرات با حضور ۱۰ کشور خارجی صبح امروز در مرکز تحقیقات مخابرات ایران برگزار شد.

5656

 

کد N1449354

وبگردی