آفتاب

هفدهمین جشنواره ملی نمایش عروسکی در مازندران آغاز شد

هفدهمین جشنواره ملی نمایش عروسکی در مازندران آغاز شد

ساری – ایرنا – هفدهمین جشنواره ملی نمایش عروسکی از امروز سه شنبه با حضور 12گروه نمایشی از 9 استان کشور در ساری آغاز شد .

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران در آئین آغاز به کار این جشنواره گفت که این جشنواره تا روز هشتم مهر امسال برپاست و تیم های منتخب به اجرای نمایش های خود می پردازند .
قاسم عزیزاده گرجی ادامه داد : پس از فراخوان جشنواره ملی نمایش عروسکی 473 نمایش در مرحله نخست اجرا شد که 65 نمایش به مرحله کشوری راه یافتند .
وی افزود : بعد از بازبینی و مرحله بعدی داوری 12 نمایش منتخب به مرحله نهایی و پایانی این جشنواره کشوری راه یافت .
مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران گفت: استان آذربایجان شرقی با نمایش پرواز، آذربایجان غربی با نمایش دنیای زیبا، استان تهران با سه گروه نمایشی با عنوان شلبی تنها نرو، خال پادشاه و نمکی و دیو ناقلا، چهارمحال و بختیاری با نمایش ماه بود و روباه، استان فارس با نمایش فرار از زندان، قزوین با نمایش هیولای کوچک، کرمان با نمایش تو میدانی من کی هستم، همدان با نمایش طبیعت زیباست، مازندران با 2 نمایش تارتوری و تولد یک هیولا در این جشنواره آثارشان اجرا می شود .
وی برگزاری کارگاه آموزشی، نقد و بررسی نمایش از برنامه های جنبی جشنواره ملی نمایش عروسکی در مازندران برشمرد و گفت : برای تماشای نمایش عروسکی سهمیه ای برای دستگاه های اجرایی فرهنگی و فعالان این حوزه در نظر گرفته شد.
عزیزاده گرجی راه اندازی تریلی سیار از چهارم تا یازدهم مهر در مازندران با استقرار در پارک ها با همکاری خانواده ها و اجرای نمایش را از جمله برنامه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در زمان برگزاری این جشنواره ملی برشمرد .
خبرنگار: فاطمه قنبری قادیکلایی ** انتشار دهنده : سید محسن حسن نیا
2096/1899
کد N1449326

وبگردی