آفتاب

عضو خبرگان رهبری: راویان اربعین مخاطبان را با فلسفه نهضت عاشوار آشنا کنند

عضو خبرگان رهبری: راویان اربعین مخاطبان را با فلسفه نهضت عاشوار آشنا کنند

قم - ایرنا - عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر ارزش کار ترویجی در راستای مکتب اهل بیت(ع)، گفت: راویان اربعین باید از نطق و ادبیات حسین بن علی(ع) بهره بگیرند و مخاطبان را با فلسفه نهضت عاشورا آشنا کنند.

به گزارش ایرنا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری روز سه شنبه در گردهمایی روایتگران اربعین در قم، افزود: رهاورد تبلیغ راویان باید علاوه بر شور و عاطفه حسینی، شعور حسینی نیز برای زائران اربعین باشد.
وی هم چنین گفت: راویان اربعین با در نظر گرفتن مصالح مدنظر رهبر معظم انقلاب و مرجعبت عراق برنامه های تبلیغی و ترویجی خود را در کربلا و نجف به مخاطبان ارائه کنند.
وی ابراز امیدواری کرد: در فضای غبارآلودی که دشمنان چنگال ها را برای بلعیدن اسلام، شیعه و ایران اسلامی تیز کرده اند، با زبان گهربار راویان شاهد ارتقاء فکری مردم ایران و سایر مسلمانانی که به عشق حسین(ع) در عتبات عالیات حضور پیدا می کنند، باشیم.
حسینی بوشهری بیان کرد: حرکت هایی ماندگار است که رنگ حقیقت داشه باشد نه منفعت؛ و عاشورا نیز از چنین ویژگی برخوردار است که پایدار مانده است.
وی افزود: آنچه عاشورا را ماندگار کرده حقیقت عاشوراست و حرکت امام حسین(ع) بر اساس مصالح امت اسلامی بود و نه منفعت شخصی و دنیاخواهی.
وی با تاکید بر ترویج زیارت امامان معصوم(ع)، گفت: زیارت زمینه سازندگی انسان را فراهم می کند.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یکی دیگر از دلایل ماندگاری کارها را اخلاص عنوان و بیان کرد: اگر کار برای خدا باشد ماندگار می شود، در غیر این صورت اثر آن از بین می رود.
گردهمایی روایتگران اربعین با حضور راویانی از کارگروه های مختلف ستاد اربعین در سازمان حج و زیارت قم برگزار شد.
در این گردهمایی، تولیدات فرهنگی کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین از جمله نرم افزار «حماسه عاشورا»، کتاب مصور «حماسه عاشورا» به زبان های مختلف، نرم افزار «آستان خورشید و آرام دجله»، کتاب «تلخیص لهوف»، «راهنمای زائران»، اپلیکیشن «تماس زائر» و «اربعین در گذر زمان» نیز رونمایی شد.
/2085/ 1175 خبرنگار: سمیه حیدری** انتشار دهنده: رضا علیمحمدی
کد N1449266

وبگردی