آفتاب

ابتکار:با تقویت مقررات بین المللی برکاهش تخریب محیط زیست براثر جنگ تاکید شود

ابتکار:با تقویت مقررات بین المللی برکاهش تخریب محیط زیست براثر جنگ تاکید شود

تهران - ایرنا - معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: ضروری است با تقویت مقررات بین المللی، بر کاهش تخریب محیط زیست و طبیعت بر اثر جنگ و مسئولیت پذیری بیشتر دولت ها در این حوزه تاکید شود.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، معصومه ابتکار در بازدید از نمایشگاه یاد یاران که همزمان با هفته دفاع مقدس در پارک طبیعت پردیسان در حال برگزاری است به رابطه جنگ و محیط زیست اشاره کرد و افزود: در کنار تمام تخریب ها به ویژه آسیب های انسانی جنگ، محیط زیست نیز از جمله حوزه هایی است که دچار خسارت های فراوانی از جنگ می شود و این موضوعی است که ایران طی هشت سال دفاع مقدس و جنگ ها و ناامنی های منطقه به خوبی آن را درک کرده و البته از آن آسیب دیده است.
*** دفاع مقدس بخشی از هویت ما است
ابتکار در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه انجام اقدامات فرهنگی همچون برپایی نمایشگاه در حوزه دفاع مقدس می تواند در بازگویی واقعیت ها و اتفاقات آن دوران برای نسل های نوجوان و جوان جامعه موثر باشد، تاکید کرد: البته بازگویی هشت سال دفاع مقدس باید به دور از شعارزدگی همراه با واقعیت ها و حقایق آن دوران باشد تا منجر به درک نسل جوان و نوجوان جامعه از آن دوران و استحکام رابطه نسل های مختلف کشور شود.
معاون رئیس جمهوری افزود: انتقال درست حقایق دوران دفاع مقدس به نسل نوجوان و جوان جامعه که شرایط آن دوران را ندیده و درک نکرده اند، منجر به فهم عمیق تر و بیشتر از فداکاری و ایثار شهدا، جانبازان و آزادگان و تقویت روحیه ایثار و از خودگذشتگی در جامعه می شود.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: بسیاری از نوجوانان و جوانانی که طی هشت سال دفاع مقدس، به مقام رفیع شهادت، جانبازی و ایثارگری رسیدند، از شرایط بسیار خوب شغلی، تحصیلی و زندگی برخوردار بودند ولی برای حفظ خاک وطن و دفاع از آرمان های انقلاب و اسلام بر تمام خوبی ها و خوشی های دنیوی چشم بستند و این موضوعی است که باید با واگویی حقایق به نسل های کنونی منتقل شود.
*** ضرورت بهره گیری از زبان هنر و تقویت روحیه پرسشگری برای انتقال مفاهیم دفاع مقدس
وی خاطرنشان کرد: زبان هنر همواره یکی از بهترین زبان ها برای انتقال مفاهیم اصیل و فرهنگی در جهان بوده و هست و از این رو باید در انتقال مفاهیم دفاع مقدس نیز از آن بهره گرفت.
ابتکار همچنین بر اهمیت تقویت روحیه پرسشگری در نسل جوان و نوجوان و برخورد درست با این موضوع تاکید کرد و افزود: پاسخگویی صحیح به سوالات مطرح شده در ذهن نوجوانان و جوانان منجر به تقویت احساس هویت در آنها و تعمیق ارتباط با دفاع مقدس و ایثارگری های آن دوران می شود.
معاون رئیس جمهوری با بیان اینکه دفاع مقدس بخشی از هویت ما است، گفت: ارتباط یک سویه و عدم ایجاد فضای پرسشگری برای نسل نوجوان و جوان در این زمینه منجر به ایجاد شکاف و فاصله میان نسل های گذشته و کنونی در حوزه دفاع مقدس شده است.
علمی 9014** 1440
خبرنگار: کیمیا عبدالله پور ** انتشار دهنده: معصومه گلشن
برای اطلاع از اخبار متنوع علمی و فناوری، با کانال علمی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
irnaelm@
https://telegram.me/irnaelm
کد N1449215

وبگردی