آفتاب
معاون رئیس جمهور:

ارتباط کلامی خانواده‌ها به ۱۷ دقیقه در روز رسیده است

ارتباط کلامی خانواده‌ها به ۱۷ دقیقه در روز رسیده است

کرج - معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با تاکید بر اینکه ارتباط کلامی خانواده ها به ۱۷ دقیقه در روز رسیده است، گفت: در حالی که این مهم بیش از این ۲ ساعت در روز بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، شهیندخت مولاوردی در جشنواره بزرگ خانواده و کودک (تجلیل از زنان و کودکان موفق و زوجین جوان تحت پوشش بهزیستی) که ظهر سه شنبه به مناسبت روز خانواده در سالن همایش موسسه تحقیقات و علوم دامی کشور مستقر در کرج برگزار شد، ضمن گرامیداشت روز خانواده و تکریم سالمندان،  اظهار کرد: در این روز سوره «هل عطی» بر اهل بیت(ع) نازل شده است.

وی با بیان اینکه چنین ایام و مناسبت های فرصت های ویژه ای برای تامل ایجاد می کند، گفت: باید به نیازمندی های خانواده سالم و پایدار در کشور بپردازیم.

وی خاطرنشان کرد: به فعالیت های سازمان بهزیستی توجه ویژه داریم، پیگیر برنامه های این سازمان هستم چرا که از جایگاه خاصی در بحث کاهش آسیب های اجتماعی برخوردار است.

لزوم توجه دستگاه‌ها به ایجاد نهضت فراگیر ملی ازدواج

مولاوردی با اشاره به نقش نهاد خانواده، گفت: این نهاد از اهمیت بالایی در سلامت جامعه برخوردار است.

وی با بیان اینکه توسعه کشور از ذهن و باور رقم می خورد، تصریح کرد: این مهم نکته حائز اهمیتی است که باید مد نظر قرار گیرد.

[div id='yui_3_16_0_ym19_1_1474968662694_1981'] [div id='yiv5008438140']

وی با اشاره به جایگاه رفیع بانوان در جامعه، گفت: در برنامه ششم توسعه کشور معاونت امور زنان و خانواده با کمک متولیان به تقویت کارکرد خانواده پرداخته است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با تاکید بر اینکه تمامی سیاست ها با همکاری همگانی محقق می شود، افزود: باید به سمت یک جامعه خانواده محور حرکت کنیم.

ضرورت مدیریت فضای مجازی در خانواده ها

مولاوردی با اعلام اینکه بحث ایجاد نهضت فراگیر ملی برای ازدواج باید مورد توجه سازمان ها قرار گیرد، اظهار کرد: تمام دستگاه و نهاد ها باید این سیاست را در کانون توجه خود قرار دهند.

وی بیان کرد: متاسفانه شکاف بین نسلی و درون نسلی را شاهد هستیم که سبب بروز ناراحتی های فراوانی شده است، باید در این بخش برنامه ریزی جدی صورت گیرد.

وی با اعلام اینکه خانواده ها دو فضایی شده و در فصای حقیقی و مجازی حضور دارند، تصریح کرد: ارتباط کلامی خانواده ها به ۱۷ دقیقه در روز رسیده در حالی که این مهم پیش از این ۲ ساعت در روز بود.

معاون رئیس جمهور در امور زنان با تاکید بر لزوم مدیریت فضای مجازی در خانواده ها، خاطرنشان کرد: اهمیت نهادینه شدن مهارت بین کودکان و دانش آموزان نیز باید در آموزش های رسمی و متون درسی مورد توجه قرار گیرد.

تصویب سند توسعه توانمندی زنان در آینده ای نزدیک

وی با اشاره به تضاد تربیتی در خانواده، دانشگاه و مدارس نیز باید بررسی شود، گفت: دولت کنونی طی سه سال گذشته با رویکرد اعتدل وارد عرصه شده است.

وی با بیان اینکه باید با مشارکت همه جانبه زنان و مردان امنیت فردی و اجتماعی را محقق سازیم، تاکید کرد: برای کمک به زنان در زمینه فعالیت مختلف بانوان اقدامات شایان توجهی صورت گرفته تا توازنی در این بخش به وجود آید.

مولاوردی با اعلام اینکه به سمت سیاست های دوستدار خانواده در حال حرکت هستیم، تصریح کرد: بسته جامع حمایت از زنان شاغل با مشارکت سازمان مدیریت و برنامه ریزی در حال تدوین است.

معاون رئیس جمهور در اموز زنان و خانواده تصریح کرد: سند حمایت از مشارکت زنان و سند توسعه توانمندی زنان طی ماه های آینده به تصویب خواهیم رساند.

لزوم برنامه ریزی متناسب با نیاز خانواده ها

مولاوردی با بیان اینکه آسیب های اجتماعی نیز بر کسی پوشیده نیست، خاطرنشان کرد: باید در سیاست گذاری ها برای تحکیم خانواده همه موارد مورد توجه قرار گیرد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اعلام اینکه نهاد خانواده نهادی نیست که در خلاء شکل گرفته باشد، این نهاد ارتباط وسیعی با سایر نهادها دارد، گفت: نقش خانواده در کاهش فقر و انتقال ارزش های فرهنگی قابل توجه است.

وی تاکید کرد: نمی توانیم نسخه ای واحد برای خانواده ایرانی در نطر گرفت؛ باید متناسب با نیازهای خانواده ها برنامه ریزی و سیاست گذاری کنیم.

کد N1449190

وبگردی