آفتاب
ادامه واکنش‌ها به رونمایی از خودرو تلیسمان در تالار وحدت؛

نگرانی اهالی تئاتر درمورد تالار وحدت به‌جاست/بنیاد رودکی باید شفاف‌سازی می‌کرد

نگرانی اهالی تئاتر درمورد تالار وحدت به‌جاست/بنیاد رودکی باید شفاف‌سازی می‌کرد

مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نگرانی اهالی تئاتر در مورد تالار وحدت به‌جاست؛ که اگر شفافیت و اطلاع‌رسانی لازم درباره برنامه‌های بنیاد رودکی انجام شود و مخاطب مجموعه و جامعه فرهنگی هنری حس کند در جریان امور قرار دارد درک موضوعاتی از این دست راحت‌تر خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عصر روز یکشنبه چهارم مهرماه مراسم رونمایی از خودروی رنو «تلیسمان» در تالار وحدت انجام شد که نگرانی و تعجب اهالی هنر و تئاتر و موسیقی را به دنبال داشت که با توجه به فرسوده بودن امکانات ماشینری و تجهیزات تالار وحدت این نگرانی ازسوی جامعه تئاتر بیشتر حس شده است.

مهدی شفیعی (مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به این نگرانی‌ها گفت: یکی از مواردی که در این موضوع و مربوط به موضوع بنیاد رودکی باید مورد توجه قرار گیرد این است که اگر شفافیت و اطلاع‌رسانی لازم درباره برنامه‌های بنیاد رودکی انجام شود و مخاطب مجموعه و جامعه فرهنگی هنری حس کند در جریان امور قرار دارد؛ درک موضوعاتی از این دست راحت‌تر خواهد بود.

شفیعی تصریح کرد: وقتی با اتفاقی مواجه می‌شویم که بدون توضیح و ناگهانی است این سوال برای مخاطب پیش می‌آید که چرا و چگونه این اتفاق افتاده است.

او با اشاره به اینکه «اینکه بخش صنعتی و تجاری برای تبلیغ و عرضه اثرشان از توانمندی حوزه هنر استفاده کنند اتفاق خوبی است»، گفت: این موضوع مطالبه جامعه هنری ماست و در تمام دنیا هم اتفاقی بدیهی است و اتفاق بسیار خوبی هم هست که زمینه آنقدر فراهم شود که از ابزار موسیقی و تئاتر برای تبلیغ اقلام تجاری و کالای اقتصادی استفاده شود.

شفیعی تاکید کرد: اما شفاف‌سازی در این زمینه ضرورت دارد. باید بررسی کرد که آیا این تبلیغی که انجام شده و فضای تالار وحدت را برای تبلیغ کالا اختصاص دادند جزو ساعات مرده مجموعه بوده؟ و آسیبی به مجموعه نزند و باعث استهلاک آن نشود که حتما مدیریت بنیاد رودکی برای این موارد مدیریتی داشته است.

مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی با بیان اینکه اصل موضوع را نباید زیر سوال ببریم، گفت: اما فکر می‌کنم شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی و برنامه‌ریزی برای این موارد را باید اصل موضوع دانست که باید به آن توجه شود.

شفیعی ادامه داد: معتقدم حتما همه جنبه‌های موضوع توسط مدیریت بنیاد رودکی سنجیده شده و طبیعی است که دنبال آسیب رسیدن به مجموعه نیست و تالار وحدت که بزرگترین و مهم‌ترین تالار فرهنگی هنری کشور است باید نسبت به نگهداری‌اش با حساسیت بیشتری توجه شود و فکر می‌کنم این موضوع در برنامه‌های مدیریت بنیاد و مجموعه هست.

او با بیان اینکه «برای این حساسیت نگهداری و مرمت به هنگام سالن با توجه به سن و سال آن باید توجه و برنامه‌ریزی شود»، گفت: نگرانی اهالی تئاتر در این زمینه به‌جاست اما مطمئنم که مدیریت مجموعه بنیاد رودکی حسن نیت دارند و با شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی بیشتر این نگرانی‌ها قطعا کمتر می‌شود.

کد N1449184

وبگردی