آفتاب

وزیر کشور:امنیت مسیرهای منتهی به عتبات عالیات برقرار است/شرط عبور از مرز داشتن گذرنامه و روادید

وزیر کشور:امنیت مسیرهای منتهی به عتبات عالیات برقرار است/شرط عبور از مرز داشتن گذرنامه و روادید

آبادان - ایرنا -وزیر کشور با بیان اینکه امنیت مسیرهای منتهی به عتبات عالیات برقرار است، شرط عبور از مرز در ایام اربعین حسینی را داشتن گذرنامه و روادید عنوان کرد.

به گزارش ایرنا عبدالرضا رحمانی فضلی روز سه شنبه در سفر به خرمشهر و بازدید از روند تکمیل پایانه مرزی شلمچه و روند انجام اقدامات برای برگزاری پیاده روی اربعین، در جمع خبرنگاران افزود: به منظور همکاری و فراهم آوردن شرایط بهتر زائران قرار است امروز بازدیدهایی را از مرز شلمچه، چذابه و مهران داشته باشیم و در نهایت با بررسی تمامی جوانب، تصمیم های لازم برای آسان شدن زائرین اربعین حسینی گرفته شود.
وی، اولویت نخست و اصلی وزارت کشور را تامین امنیت زائران دانست و گفت: هماهنگی لازم با طرف عراقی صورت گرفته و تمامی شرایط در این خصوص مهیا است.
رحمانی فضلی با تاکید بر اینکه اخذ ویزا برای انجام مراسم اربعین امسال ضروری است، تصریح کرد:با هماهنگی انجام شده تعداد مراکز صدور ویزا افزایش یافته و بر اساس هماهنگی، زائران از مراکز استان ها ساماندهی می شوند.
رحمانی فضلی تاکید کرد:از افرادی که قصد سفر به عتبات عالیات در ایام اربعین را دارند، تقاضا داریم بدون ویزا به مرزها مراجعه نکنند.
وی بهره گیری از تجربه دو سال گذشته را در برنامه ریزی برای برگزاری آیین های پیاده روی اربعین درسال ضروری ضروری خواندوبه زائران اربعین حسینی توصیه کرد به منظور آسان شدن شرایط برگشت از کشورعراق، در کربلا و نجف توقف کوتاه داشته باشند.
وزیر کشور روز سه شنبه در سفر به آبادان در فرودگاه آیت الله جمی این شهر، از سوی استاندار خوزستان، فرماندار ویژه آبادان و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند مورد استقبال رسمی قرار گرفت.
رحمانی فضلی همچنین در سفر به خرمشهر به شهدای شلمچه ادای احترام کرد.
در سفر وزیر کشور به خوزستان، داوود کشاورزیان رئیس سازمان راهداری کشور و معاون وزیر وی را همراهی می کنند.
وزیر کشور همچنین پس از شلمچه به مرز چذابه دومین مرز رسمی کشور برای عبور زائران اربعین نیز سفر کرده وآخرین آمادگی این مرز برای میزبانی از زائران حسینی را بررسی می کند.
7100/6125 خبرنگار:کمیله حجازی** انتشاردهنده: علی شهیدیان
کد N1449073

وبگردی