آفتاب

اخراج ۱۱۰۰ نفر از نیروهای موتورولا تحت مدیریت لنوو

اخراج ۱۱۰۰ نفر از نیروهای موتورولا تحت مدیریت لنوو

اخراج دو درصد از نیروهای لنوو شامل 1100 شاغل در واحد موتورولا تأیید شد.

به گزارش خبرآنلاین، لنوو- مالک جدید موتورولا- که 55 هزار نیرو در سراسر جهان دارد در استراتژی جدید خود قصد دارد 1100 شاغل در موتورولا را از کار برکنار کند. پیش‌تر شایعه شده بود که کارمندان دفتر مرکزی در شیکاگو هدف اصلی این طرح جدید تعدیل نیروها هستند و قرار شده تا برخی نیروها به شمال کارولینا منتقل شوند اما لنوو این موضوع را رسماً تکذیب کرد.

در بازسازی زیرساخت‌های اداری قرار است نیروهای واحد موبایل موتوورلا تعدیل شوند و بنابراین 1100 نفر باید منتظر نامه اخراج خود باشند.

وقتی گوگل در سال 2012 موتورولا را خرید بیش از 20 هزار نفر در حال ساخت موبایل بودند و در سر کار حاضر می‌شدند. سپس در سال 2014 که گوگل موتورولا را خرید تنها 3500 نفر مشغول به کار در واحد موبایل بودند و امروز لنوو به‌عنوان مالک جدید می‌خواهد 1100 نفر را اخراج کند.

موتورولا در سال 1928 تأسیس شد و همانند سونی ژاپن و فیلیپس هلند در کشور خود و دنیا معروف شد و به دفتر مرکزی خود در شیکاگو می‌بالید اما بعداً شبیه برندهای معروف مانند نوکیا و به لک بری به دلیل عدم ابداعات متناسب با روز افت کرد و اپل و سامسونگ جای آن را در دنیای موبایل گرفتند.

خودِ لنوو نیز که برند آمریکایی بود و در زیرمجموعه آی بی ام لپ‌تاپ جای می‌گرفت سال‌ها پیش با دوزوکلک توسط چینی‌ها خریداری شد و چینی‌ها برند آیکونیک و تاریخی آمریکایی‌ها را ربودند و اینک مالک دیگر برند تاریخی آمریکایی‌ها شده‌اند.



 

5656

کد N1449016

وبگردی