آفتاب

تعامل تامین اجتماعی با قوای سه گانه در عالی‌ترین سطح قرار دارد

تعامل تامین اجتماعی با قوای سه گانه در عالی‌ترین سطح قرار دارد

ایلنا: معاون حقوقی و امور مجلس سازمان تامین اجتماعی به تعامل ویژه این سازمان با قوای سه گانه نظام اشاره و خاطر نشان کرد: این همکاری و تعامل در عالی ترین سطح ممکن قرار دارد.

به گزارش ایلنا، عبدالرحمن تاج الدین در مراسم تودیع مدیرکل سابق و معارفه مدیرکل جدید تامین اجتماعی استان قزوین افزود: اگرچه دغدغه های این سازمان و نمایندگان مجلس در امور کارگران مشترک بوده اما امیدواریم در ادامه این تعامل، مجلس با جدا نکردن بخش درمان از این سازمان نگاه ویژه ای به این مساله و شرکای اصلی آن داشته باشد.

وی تصریح کرد: حوزه درمان ویترین و بخش جدایی ناپذیر سازمان تامین اجتماعی است که واگذاری آن توسط مجلس شورای اسلامی، کارگران و بیمه شدگان این سازمان را با مشکل روبرو خواهد کرد.

تاج الدین اضافه کرد: از مجلس شورای اسلامی انتظار داریم نسبت به این موضوع توجه ویژه ای در برنامه ها و نشست های خود داشته باشد.

وی با اشاره به ظرفیت و توانمندی های فراوان سازمان تامین اجتماعی در ارائه خدمات به بیمه شدگان، یادآور شد: فضای خوبی برای خدمتگزاری به افراد تحت پوشش این سازمان فراهم شده و امروز نیز در فعالیت های خود به فهم مشترکی بین شرکای اجتماعی رسیده است.

تاج الدین، کارگران و کارفرمایان را صاحبان حقیقی تامین اجتماعی دانست و ادامه داد: امروز این سازمان با همیاری و مشارکت همین صاحبان فراتر از نگاه های سلیقه ای و گروهی، به جایگاه بلندی ارتقا یافته است.

معاون حقوقی و امور مجلس سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: این سازمان با وجود تمام سختی هایی که در گذشته بر آن تحمیل شد، امروز در جایگاهی قرار دارد که آغوش آن برای تمام صاحبان اصلی خود باز است و خدمت به آنان را افتخاری برای خود می داند.

به گفته تاج الدین، این سازمان بدون اتکا به دولت اما با ایجاد فضایی صمیمی، تعامل، گفت و گو و رایزنی توانسته در راستای ماموریت های محوله خود گام های اساسی بردارد و با استفاده از ابزارهای نوین و روزآمد تلاش می کند حرکت خود را به سمت و سویی که هم دسترسی به آن شفاف و معقول بوده و هم در راستای حفظ شان صاحبان آن باشد، هدایت کند.

وی افزود: این سازمان همچنین در دولت تدبیر و امید و در راستای توسعه مراکز درمانی خود، تجهیز و ارتقای هتلینگ بیمارستان ها به اندازه یک دهه گذشته اقدام های اساسی انجام داده که گرچه هنوز کامل نیست اما به پیشرفت های خوبی دست یافته است.

تاج الدین با اشاره به اینکه سازمان تامین اجتماعی متکفل امور بیش از نیمی از جمعیت کشور است و ماهانه بیش از ٥٢ هزار میلیارد ریال به تجهیز و توزیع منابع اختصاص می دهد، اضافه کرد: این سازمان در صورت دریافت مطالبات معوقه در طول دولت های گذشته بدون شک امروز ارائه گر خدمات بهینه به جمعیت تحت پوشش بود.

داود محمدی، نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن اینکه از مقامات سازمانی برای دریافت مطالبات ١٣٠ هزار میلیارد تومانی دولت به سازمان جهت احیاء و ارتقای دوباره آن در مسیر ارائه خدمت به نیمی از جمعیت کشور درخواست نمود، خاطر نشان کرد: شهادت می دهم که به غیر از انجام دقیق وظایف سازمانی، تعاملات فراتشکیلاتی، توسعه فضاهای اداری و درمانی و پاکدستی، دیانت و تقوا از مدیریت تامین اجتماعی استان، مشاهده نشد و امید است از وجود ارزشی و گرانسنگ وی به نحو شایسته تقدیر شود. همچنین از مدیریت جدید استان که خود از نیروهایی با سابقه طولانی خدمت در استان و منشاء خدمات ارزشمند در بزرگترین سازمان تامین اجتماعی است، انتظار همراهی بیش از گذشته را در مسیر خدمتگزاری داریم.

سیروس نصیری، مدیر کل تامین اجتماعی استان قزوین ضمن تقدیر از حضور گسترده مسئولین استانی و همکاران در مراسم تکریم و معارفه به علیرضا محسنی در خصوص عملکرد مثبت ایشان و در مجموع رضایتمندی مجامع درون و برون سازمانی تبریک گفت و تصریح کرد: بعنوان سرباز همیشگی سازمان توفیق خدمتگزاری در واحدهای مختلف استانی را داشته و امیدوارم اقدامات شایسته ای با همیاری مجامع کارگری و کارفرمائی در مسیر رضایت باریتعالی و مخاطبین صورت پذیرد و اطمینان کامل دارم که خدمتگزار نیکی برای افراد تحت پوشش خود خواهیم بود.

وی تقارن این مراسم را با گرامیداشت هفته دفاع مقدس ارزنده برشمرد و گفت: در نظام جمهوری اسلامی خونهای بسیاری ریخته شد و در این ایام از باریتعالی خدمتگزاری شایسته را برای مجموعه مدیریت استان خواهانم چرا که تامین اجتماعی نقش بی بدیلی را در امنیت اجتماعی ایفا می نماید و این میسر نبوده مگر با همراهی دولت تدبیر و امید در راستای خدمتگزاری به جمعیت دو میلیون و هشتصد هزار نفری مستمری بگیر و با گردش مالی ماهانه بیش از پنج هزار میلیارد تومانی.

وی در خاتمه سخنان خود خدمتگزاری بدون منت همراه با همگامی مجموعه مدیریت استان و مقامات سازمانی و استانی را  از باریتعالی خواستار شد.

علیرضا محسنی نیز  ضمن ابراز خرسندی در دوران مدیریت خود با همیاری مجموعه مدیریت استان در فضای تعاملی و مثبت با مجامع درون و برون سازمانی گفت: مفتخرم بر اینکه کارمند سازمان تامین اجتماعی بوده و با مشارکت همکاران دلسوز خود گامهای موثری را برای خدمتگزاری با مدیریت بسیجی و مشارکتی همراه با مرام رزمندگی انجام داده و رعایت شخصیت همکاران، تعریف جایگاه مناسب کارشناسان، توجه و تاکید بر حفظ منابع سازمانی و حق الناس بودن آن، ایجاد بستر خلاقیت و نوآوری، تعامل با مجامع کارگری و کارفرمائی و با حفظ حقوق سازمانی و... همواره مد نظر بوده و امید است قصور عمدی صورت نگرفته باشد در غیر اینصورت طلب عفو و بخشش از همکاران خود را دارم.

وی ادامه داد: خدا را شاکرم در این جایگاه برادری قرار گرفته که با توانایی بسیار خود برای سازمان تامین اجتماعی بطور قطع مثمر ثمر واقع خواهند شد و از مجموعه همکاران نیز تقاضای همراهی همه جانبه با ایشان را خواستارم تا روز به روز با موفقیت های استانی بتوانیم وظایف و ماموریت های سازمانی را در راس همه امور عملیاتی نمائیم.

در پایان این مراسم؛ با اهدای لوح از خدمات ٨ساله علیرضا محسنی مدیر کل تامین اجتماعی سابق قزوین تقدیر و سیروس نصیری به عنوان مدیرکل جدید تامین اجتماعی در این استان معرفی شد.

گفتنی است، طی حکمی از سوی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، سیروس نصیری به سمت مدیرکل تامین اجتماعی استان قزوین منصوب شد.

در حکم صادر شده توسط دکتر سید تقی نوربخش آمده است:

نظر به تعهد، تخصص و تجارب ارزنده جنابعالی به موجب این حکم به سمت مدیرکل تامین اجتماعی استان قزوین منصوب می شوید.

امیدوارم با توکل به خداوند متعال و در سایه عنایات ائمه معصومین علیهم السلام و رعایت جوانب شرعی و قانونی، امانت داری، مقررات مربوطه، توجه به منافع و مصالح سازمان، استفاده از تمام ظرفیت ها و سرمایه های انسانی متخصص و مجرب وهمچنین اقدامات مبتنی بر برنامه‌ریزی و پایش عملکرد در راستای نیل به اهداف تبیین شده به ویژه اصول و سیاست‌های نظام جامع تأمین‌اجتماعی و صیانت از حقوق شرکای اجتماعی سازمان اعم از بیمه شدگان، بازنشستگان و کارفرمایان تلاش نمایید.

از درگاه خداوند متعال توفیقات روزافزون جنابعالی را در راه خدمت شایسته به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با رعایت قانونمداری، اعتدال گرایی و منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید مسألت می نمایم.

گفتنی است؛ در این مراسم دکتر محمدرضاجعفریان مشاورعالی مدیرعامل، محمدحسن زدا معاون فنی و درآمد، دکتررضا امینی مدیرکل امور استانها و حسن ضیغمی مشاور مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی نیز حضور داشتند.

همچنین استاندار قزوین در دیدار با معاون حقوقی و امور مجلس سازمان تامین اجتماعی و مدیر کل تامین اجتماعی قزوین، گفت:  سازمان تأمین اجتماعی یک دستگاه کاملاً تخصصی است که با خدمات و تدبیر خود نقش حمایتی را برای قشرهای مختلف مردم ایفا می‌کند.

فریدون همتی اظهار داشت: خانواده‌های ایرانی هریک به نحوی با سازمان تأمین اجتماعی در ارتباط هستند و همچنین این سازمان در زمان بازنشستگی نقش مهمی را درزمینه حمایت و امنیت خانواده ایفا می‌کند.

وی تصریح کرد: در شرایط حال حاضر کشور، نمی‌توان نگاه سازمانی فقط داشته باشیم بلکه باید با یک هماهنگی و تدبیر و یکپارچگی دولت را در انجام اهداف مساعدت کرد.

همتی در ادامه به صنعتی بودن استان قزوین و برخی مشکلات این بخش اشاره کرد و افزود: استان قزوین با توجه به صنعتی بودن دارای قشر زحمت‌کش کارگران و نیروهای انسانی است که در این راستا در رابطه با مسئله و مشکلات بیمه‌ای این قشر و مشکلات آنان، تأمین اجتماعی نقش مهمی را ایفا می‌کند.

استاندار قزوین تصریح کرد: تأمین اجتماعی با خدمات و تدبیر خود نقش حمایتی را برای واحدهای مشکل‌دار ایفا می‌کند و به‌ عنوان حمایت‌کننده صنعت دست واحدهای مشکل‌دار را بگیرد.

کد N1448983

وبگردی