آفتاب
در گفتگو با مهر؛

چگونگی حضور ایران در المپیک زمستانی ژاپن تشریح شد

چگونگی حضور ایران در المپیک زمستانی ژاپن تشریح شد

کمیته ملی المپیک طبق پیش بینی و برنامه ریزی های اولیه کاروانی متشکل از ۱۰ تا ۱۵ نفر را برای حضور در بیست و سومین دوره بازی های المپیک زمستانی عازم ژاپن خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، بیست و سومین دوره بازی های المپیک زمستانی در اولین هفته های سال آینده میلادی و طی روزهای اول تا هشتم اسفندماه به میزبانی ژاپن و در منطقه ساپورا برگزار می شود. کمیته ملی المپیک ایران که تاکنون ۱۰ بار اقدام به اعزام کاروان به ادوار مختلف این بازی ها کرده است حضور در دوره آتی بازی ها را نیز در برنامه دارد. 

در دوره پیشین بازی های المپیک زمستانی که سال ۲۰۱۴ به میزبانی سوچی روسیه برگزار شد، کاروان ایران با پنج ورزشکار در دو رشته آلپاین و صحرا نوردی شرکت داشت اما طبق برنامه ریزی های اولیه و برای دوره جدید بازی های المپیک زمستانی، ترکیب کاروان ایران با ۱۰ تا ۱۵ ورزشکار و مربی در دو رشته بسته خواهد شد. 

اصغر رحیمی، رئیس مرکز نظارت بر تیم های ملی در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر اینکه بازی های المپیک زمستانی ژاپن اولین رویداد پیش روی کمیته ملی المپیک طی ماه های آینده است، اظهارداشت: بعد از اتمام بازی های ساحلی آسیا که در ویتنام در جریان است، عمده برنامه های کمیته ملی المپیک منوط به رویدادهای مهم آینده می شود که المپیک زمستانی اولین آن به حساب می آید. 

وی تصریح کرد: البته ایران کاروان خیلی گسترده ای برای این بازی ها ندارد. کاروان اعزامی به المپیک زمستانی نسبت به دیگر رویدادها محدود است. طبق برنامه ریزی و پیش بینی اولیه قرار است دو دو رشته اسکی و اسکیت در این دوره بازی های المپیک زمستانی نماینده داشته باشیم. 

رئیس مرکز نظارت بر تیم های ملی کمیته ملی المپیک در مورد ترکیب کاروان اعزامی به ژاپن در هر یک از این رشته ها خاطرنشان کرد: هنوز ورزشکاران و تعداد دقیق آنها برای این دوره بازی های المپیک زمستانی مشخص نشده است اما احتمالا در اسکی با ۱۰ تا ۱۲ نفر و در اسکیت هم با ۲ تا ۳ نفر عازم ژاپن شویم. 

رحیمی با بیان اینکه بازی های المپیک زمستانی آخرین رویداد مهمی است که طی سال ۹۵ باید در آن شرکت کنیم، تصریح کرد: البته اوایل سال آینده دو رویداد بازی های کشورهای اسلامی و بازی های داخل سالن آسیا را داریم که کاروان هایی به نسبت به بزرگ را برای آنها خواهیم داشت اما با این حال عمده برنامه کمیته ملی المپیک در ماه های باقی مانده از سال جاری مربوط به المپیک زمستانی می شود و چگونگی حضور در این بازی ها.

وی تاکید کرد: تا به امروز طی دو نشست با مسئولان اسکی و اسکیت احتمالات و چگونگی حضور در المپیک زمستانی ژاپن را بررسی کرده ایم. بعد از اتمام بازی های ساحلی ویتنام و بازگشت رئیس و دبیرکل کمیته ملی المپیک، موضوع المپیک زمستانی ژاپن و حضور در آن طی نشستی در هیات اجرایی مطرح و به لحاظ کارشناسی مورد بررسی قرار می گیرد. این بررسی از دو بعد فنی و بودجه انجام می شود تا به جمع بندی نهایی برسیم. 

به گزارش مهر، ایران اولین بار سال ۱۹۵۶ در المپیک زمستانی کورتینا ده آمپتزو ایتالیا شرکت کرد. ۱۹۶۴ اینسبروک اتریش، ۱۹۶۸ گرنوبل فرانسه، ۱۹۷۲ ساپارو ژاپن، ۱۹۷۶ اینسبروک اتریش، ۱۹۹۸ ناگانو ژاپن، ۲۰۰۲ سالت لیک سیتی آمریکا، ۲۰۰۶ تورین ایتالیا، ۲۰۱۰ ونکوور کانادا و ۲۰۱۴ سوچی روسیه دیگر ادوار بازی های المپیک بودند که ایران در آنها شرکت داشت. 

کد N1448894

وبگردی