آفتاب
استاندار البرز:

تدبیر دولت باعث احیاء بسیاری از واحدهای تولیدی پس از 15 سال شد

تدبیر دولت باعث احیاء بسیاری از واحدهای تولیدی پس از 15 سال شد

کرج - ایرنا - استاندار البرز با اشاره به تلاش های دولت تدبیر و امید برای احیاء واحدهای تولیدی و صنعتی در استان البرز، گفت: واحدهای تولیدی وصنعتی که 15 سال تعطیل بودند، چراغ شان روشن شده و این امیدی برای ایجاد فرصت های شغلی فراوان خواهد بود.

به گزارش ایرنا، سیدحمیدطهائی شامگاه دوشنبه در آئین تجلیل از بازنشستگان موسسه ملی سرم سازی رازی در کرج، به تحلیل شرایط سیاسی کشور پس از توافقات برجام پرداخت و اظهار داشت: گفتگوی سران مذاکره کننده موجب شد تا قطعنامه هایی که پیش تر علیه جمهوری اسلامی صادر شده بود، لغو شود و کشور از ذیل بند 7 منشور سازمان ملل که تهدید نظامی را در پی داشت خارج شود.
استاندار البرز تصریح کرد: بعد از توافقات برجام شاهد آن هستیم اتحادیه اروپا نیز با جمهوری اسلامی هم موضع شده است.
نماینده عالی دولت در استان با پرداختن به گشایش های برجام و فرصت های پس از آن، تصریح کرد: دکتر روحانی در سفر خود به اروپا و دیدار با اولاند رئیس جمهوری دولت فرانسه از زبان وی شرایط جمهوری اسلامی را قبل از مذاکرات بسیار ویژه و حساس توصیف کرد و گفت که این توافقات سایه جنگ را از سر کشور ایران برداشت و مذاکرات 5+1 به عنوان جلسات تاریخی در جهان به ثبت رسید.
استاندار البرز با بیان اینکه موفقیت های امروز را مرهون هدایت های داهیانه مقام معظم رهبری و تلاش خدمتگزاران دولت تدبیر و امید هستیم، تصریح کرد:حمایت سران قوا و استقامت و صبر ملت ایران در جای خود ستودنی است و امروز شاهد آن هستیم که چهره ایران هراسی در دنیا زدوده و فضای گفتگو و صلح جایگزین آن شده است.
وی تاکید کرد: مقاومت ملت در دوران حصر اقتصادی به مثابه پایداری آنان در 8 سال دفاع مقدس بود، مقاومتی که باعث شد تا حق انرژی هسته ای خود را در جهان به تثبیت برسانیم.
طهائی در ادامه با اشاره به جلسه اخیر 5+1 در سازمان ملل، خاطرنشان کرد: بنابر اظهارات دکتر نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهوری اروپایی ها نیز با جمهوری اسلامی هم موضع شده اند که این خود حاکی از هم صدایی آنها با ایران اسلامی در مقابل امریکا است.
استاندار البرز گفت:بعد از برجام شاهد آن هستیم بسیاری از ایرانیان، علاقمند به سرمایه گذاری در ایران شده اند و موسسات خارجی متعددی حضور پیدا کرده اند که تعدادی از آنها نیز در استان البرز فاز یک طرح های خود را به اجرا رسانده اند.
طهائی با اشاره به سفر اخیر محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت کشور در هفته دولت به استان البرز، خاطرنشان کرد: در جریان این سفر تعدادی از همین طرح ها که با مشارکت سرمایه گذاران خارجی به منظور انتقال دانش و فناوری روز دنیا و گنجاندن کالاهای تولیدی داخل به اروپا و سایر نقاط کلید خورده است، به بهره برداری رسید تا بخشی از فرصت های شغلی نیز که به دنبال آن هستیم محقق شود.
استاندار البرز با تأکید بر اینکه دولت تدبیر و امید با وجود شرایط سختی که داشت، به تعهدات خود عمل کرد، افزود: سال گذشته درآمدهای نفتی کشور تا حد قابل توجهی کاهش پیدا کرد، اتفاقی که ظرف 12 سال اخیر کمتر شاهد آن بودیم؛ این روند در حالی رقم خورد که در برخی کشورها تورم به 500 درصد رسید، اما دولت یازدهم اجازه نداد نرخ تورم افزایش پیدا کند.
وی در بخش دیگری استفاده از تجارب بازنشستگان را برای توانمندسازی نیروهای جوان و تازه کار مهم خواند و بر اجرایی شدن آن تأکید کرد و گفت: امکانات و استعدادهای خوبی در این استان وجوددارد که باید برای آن برنامه ریزی کرد و سهم ایجاد شغل را ارتقاء بخشید.
طهائی ظرفیت های مرکز تحقیقاتی سرم سازی رازی را که در کرج واقع شده است، بسیار ویژه خواند و تصریح کرد: این موسسه از مراکز علمی معتبر در کشور بشمار می رود که برای جمهوری اسلامی افتخار آفرین بوده است.
در پایان این مراسم تنی چند از بازنشستگان این مرکز، پدران شهدای معزز و سالخورده ترین و جوان ترین بازنشستگان موسسه رازی توسط استاندار و مسئولان مورد تجلیل قرار گرفتند.
6156/1535خبرنگار:نوشین طهماسبی**انتشار دهنده:داریوش غفاری
کد N1448824

وبگردی