آفتاب

آزمایش موفقیت آمیز موتور راکت Raptor

آزمایش موفقیت آمیز موتور راکت Raptor

تهران - ایرنا - شرکت SpaceX اولین آزمایش موتور راکت Raptor را با موفقیت به انجام رساند. اگر برنامه های این شرکت به درستی پیش رود، ظرف چند دهه آینده راکت raptor برای پرتاب انسان به مریخ مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

به گزارش گروه اخبار علمی ایرنا از بی بی سی، ارسال فضانوردان به مریخ همچنان به عنوان یک چالش بزرگ باقی مانده است. صرف نظر از هزینه های بسیار گزاف، مشکلات فنی متعددی نیز در جریان کار محافظت از انسان ها در برابر تشعشعات بسیار شدید وجود دارد که هنوز حل نشده اند.
هنگامی که در سال 2012 میلادی برای اولین بار راکت Raptor معرفی شد، شرکت SpaceX اعلام کرد قرار است موتور این راکت چندین برابر قدرتمندتر از خانواده موتورهای Merlin1 باشد که در حال حاضر نیروی محرکه راکت های Falcon را تامین می کنند و البته برخلاف موتورهای Merlin1 که از ترکیب نفت سفید پالایش شده و اکسیژن به عنوان سوخت استفاده می کنند، قرار است راکت Raptor با استفاده از ترکیب متان مایع و اکسیژن مایع، توان مورد نیاز خود را تامین کند.
آزمایش موفقیت آمیز موتور Raptor در حالی انجام شد که در ماه سپتامبر یکی از راکت های Falcon 9 شرکت SpaceX هنگام پرتاب به فضا منفجر شد و در جریان این حادثه محموله راکت و یکی از سکوهای پرتاب موشک متعلق به این شرکت خصوصی از بین رفت.
علمی (6) ** 9259**1440
مترجم: سپیده علی کاشانی** انتشاردهنده: معصومه گلشن
کد N1448778

وبگردی