آفتاب
خبر

تشکیل پاویون ستاد توسعه سواحل مکران در کیش اینوکس 2016

تشکیل پاویون ستاد توسعه سواحل مکران در کیش اینوکس 2016

ایرج تاج الدین رئیس دبیرخانه ستاد توسعه سواحل مکران در گفت‌وگویی به تاکیدات مقام معظم رهبری درخصوص توسعه سواحل مکران و اقدامات مثبت دولت ...

دنیای اقتصاد:ایرج تاج الدین رئیس دبیرخانه ستاد توسعه سواحل مکران در گفت‌وگویی به تاکیدات مقام معظم رهبری درخصوص توسعه سواحل مکران و اقدامات مثبت دولت یازدهم و همچنین تشکیل ستاد توسعه سواحل مکران به ریاست معاون اول محترم رئیس‌جمهور به منظور توسعه پایدار و متوازن و اقدامات اجرایی انجام شده در این زمینه اشاره کرد. وی افزود در این راستا با تشکیل مستمر جلسات کارگروه تخصصی با حضور نمایندگان تام الاختیار دستگاه‌های عضو ستاد، فرصت‌های سرمایه‌گذاری منطقه و پروژه‌های زیر‌ساختی دستگاه‌های اجرایی مورد بررسی قرار گرفته و همچنین طرح ویژه توسعه سواحل مکران توسط شورای عالی شهرسازی نیز در حال تدوین است.

تاج‌الدین با اشاره به ظرفیت‌های کم نظیر سرمایه‌گذاری در منطقه مکران در حوزه‌های مختلف اقتصادی به اهمیت توسعه این منطقه در راستای کریدور شمال به جنوب، توسعه گردشگری، توسعه ظرفیت‌های ترانزیت کالا اعم از توسعه بنادر، فرودگاه‌ها و جاده‌ها، توسعه حوزه‌های مرتبط با شیلات و کشاورزی و همچنین طرح‌های کلان حوزه نفت، گاز و پتروشیمی اشاره کرد. وی در ادامه و درخصوص اهداف حضور ستاد توسعه سواحل مکران و تشکیل پاویون مکران در KishINVEX 2016 افزود: با توجه به فضای پساتحریم و علاقه‌مندی سرمایه‌گذاران خارجی به حضور در کشور و همچنین فرصت‌های کم نظیر سرمایه‌گذاری در سواحل مکران و تاکید و تمرکز دولت بر منطقه مکران در برنامه ششم توسعه، دبیرخانه ستاد توسعه سواحل مکران نسبت به تشکیل پاویون مکران در KishINVEX 2016 اقدام کرده تا از فرصت ایجاد شده در این رویداد بهره‌برداری کند. تاج‌الدین ابراز امیدواری کرد حضور در کیش اینوکس 2016 و مذاکره مستقیم با سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی موجبات آشنایی بیشتر این گروه با ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در منطقه و مقدمه حضور شرکت‌های داخلی و خارجی توانمند در منطقه مکران باشد.

کد N1448679

وبگردی