آفتاب

سیدهادی خامنه ای:درچارچوب شورای هماهنگی احزاب اصلاح طلب اقدام می کنیم

سیدهادی خامنه ای:درچارچوب شورای هماهنگی احزاب اصلاح طلب اقدام می کنیم

اهواز - ایرنا - دبیرکل مجمع نیروهای خط امام (ره) با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری دوره دوازدهم درسال آینده گفت: گزینه ها بانظارت جمعی و بانظر شورای هماهنگی احزاب اصلاح طلب تصمیم گیری می شود و ما نیز درهمان چارچوب تصمیم می گیریم و تصمیم ها خارج از آن نخواهد بود، حتی اگر آن تصمیم خلاف نظرما باشد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سید هادی خامنه ای عصر دوشنبه در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه در دفتر این مجمع در اهواز، در خصوص گزینه های احتمالی انتخابات ریاست جمهوری آینده نیز افزود: البته از هم اکنون پیش بینی میسر نیست و اگر هم بگوییم ممکن است مایه گله مندی دوستان هم حزبی است.
وی ادامه داد: پیش بینی می شود، موضوعاتی که در انتخابات ریاست جمهوری درسال 92 پیش آمد، در انتخابات 96 نیز مطرح شود، زیرا خواسته های مردم همان خواسته‎ها است و گرایشات نیز شبیه همان گرایشات است به هر حال کسانی که در آن دوره از دولت حمایت کردند الان نیز آن طور که از گفته ها و مصاحبه ها پیدا است بر همان عزم و اراده هستند.

*** با انقلاب و نظام زندگی کرده ایم
حجت الاسلام خامنه ای در بخش دیگری از سخنانش با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، گفت: این استان، مرکز حماسه دفاع مقدس بوده است و مردم این استان هشت سال زیر فشار ابر قدرت ها تاب آورده و قهرمانان زیادی از داخل و خارج خوزستان در این سرزمین ظاهر شدند که رویداد بزرگ انسانی و اسلامی را به نام دفاع مقدس به نمایش گذاشتند و اجازه ندادند حتی ذره ای از این خاک به دشمن برسد.
دبیرکل مجمع نیروهای خط امام (ره) گفت: همواره با این نظام زندگی می کنیم و مورد تهاجم هستیم و خواهیم بود چرا که تا وقتی اهداف انقلابی پا برجاست، تهاجم نیز هست.

***بزرگترین خطر همانند گذشته اسراییل است
حجت الاسلام خامنه ای دبیرکل مجمع نیروهای خط امام (ره) در بخش دیگری از سخنانش، تحکیم اسلام در کشور و مقابله با ظلم را از اهداف مقدس و اصلی انقلاب دانست و بیان کرد: از اولین روزهای شروع انقلاب اسلامی ایران در سال های 1342 و 1341 امام امت رسما در اعلامیه ها نوشتند که بزرگترین خطر برای ما خطر اسراییل است.
وی با بیان این که امروز نیزاسراییل همانند گذشته خطر دارد، گفت: مصیب ها و فشارها از ناحیه اسراییل است لذا اگر مانند بسیاری از کشورهای به ظاهر انقلابی اسراییل را به رسمیت می شناختیم، تحت فشار نبودیم.
دبیرکل مجمع نیروهای خط امام (ره) به رسمیت نشناختن اسراییل را هدف تغییر ناپذیر خواند و گفت: در بین همه طیف ها کسانی هستند که به این مساله توجه ندارند ولی باید توجه کنند خط قرمز نظام جمهوری اسلامی ایران، استقلال و بازیابی فلسطین و دفاع از مظلوم است و این اصول قابل معامله نیست.
وی توضیح داد: کسانی که خیال می کنند با حذف مساله اسراییل و فلسطین مشکلات سیاسی حل می شود سخت در اشتباهند.

***اصلاح طلبان واقعی اهداف اصلاحات واقعی را دنبال می کنند
وی همچنین در خصوص اهداف اصلاحات نیز گفت: اصلاح طلبان واقعی اهداف اصلاحات واقعی را دنبال می کنند و اهداف اصلاحات واقعی در سطح فرهنگی بالا بردن اطلاعات مردم، حاکمیت اخلاق و ارزش های انسانی و قانونگرایی است.
دبیرکل مجمع نیروهای خط امام (ره) اضافه کرد: اهداف اصلاحات در سطح اجرایی نیز رفع مشکلات اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، رفع تبعیض، ایجاد اشتغال، به کار اندازی ساختار تولید کشور در همه ابعاد، بالابردن ثروت ملی و بهینه کردن شرایط زندگی در کشور است.
وی توضیح داد: اگر دولتی بتواند به طور نسبی اهداف اصلاحات را محقق کند هر دولتی باشد شایسته است و این اعتقاد ما در مجمع است زیرا معتقد نیستیم هر کسی که شایسته است باید حتما از میان باشد بلکه برای ما شایسته سالاری مطرح است بنابراین هرکسی که این خدمات را به مردم ارایه کند، او را می پذیریم.
خامنه ای با بیان این که با شایسته سالاری همه نحله ها می توانند مسئولیت بپذیرند، افزود: انسان شایسته و مناسب در همه جا هست برای همین در دوره های گذشته خیلی ها از هر دو جناح در وزرا و رده های مختلف دولت ها استفاده شد.
وی توضیح داد: در راستای انتخابات شوراها نیز احزاب اصلاح طلب، کمیته انتخابات تشکیل داده اند و در همه استان ها برای انتخابات شورای اسلامی شهر و ریاست جمهوری آماده می شوند.
***تاثیر کار حزبی بیشتر از کار انفرادی است
دبیرکل مجمع نیروهای خط امام (ره) با تاکید بر اثرگذاری کار حزبی نسبت به کارهای انفرادی بیان کرد: 'یدالله مع الجماعه' به این معنا است که دست خدا همیشه با جمعیت ها است و کار حزبی و تشکیلاتی اثرش از کار هیاتی بسیار بیشتر است.
وی بیان کرد: اهمیت کار حزبی به لحاظ خروجی و کارکرد در این است که وقتی کاری در سطح جامعه از سوی احزاب صورت می گیرد و خوب از آب در نمی آید حزب جوابگوست و مجبور به پاسخگویی است اما اگر افراد متفرق کاری را انجام دهند هیچ کس نمی تواند پیگیری کند و همه تقصیر را به گردن دیگری می اندازند.
خامنه ای در پایان اظهار کرد:حضور طیف جوان در فعالیت های سیاسی، اجتماعی و آموزشی خیلی مهم است به ویژه در حوزه آموزش مباحث دینی و مذهبی که بسیار فقیر هستیم. مط
7164/6125 *شبس*1613* خبرنگار:عاطفه جوادی** انتشار دهنده : کیومرث پاده بان
کد N1448613

وبگردی