آفتاب

پایان نهمین جشنواره ادبیات داستانی بسیج با معرفی برترین ها در شهرکرد

پایان نهمین جشنواره ادبیات داستانی بسیج با معرفی برترین ها در شهرکرد

شهرکرد-ایرنا- نهمین جشنواره ادبیات داستانی بسیج کشور دوشنبه شب با معرفی برترین های بخش داستان و داستانک در فرهنگسرای شهرکرد به کار خود پایان داد.

به گزارش ایرنا، در این جشنواره یک هزار و 202 اثر از هنرمندان سراسر کشور در قالب 692داستان و داستانک به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که در بخش داستان کوتاه رده سنی بزرگسال عابدین زارع از فارس با داستان ' بر سر پیمان ' رتبه نخست را بدست آورد.
در این بخش مهدی زارع با داستان 'انگشتر عقیق ' از فارس رتبه دوم را بدست آورد و ساره نوروزی درونکلاه از مازندران با داستان ' سیزده شو' رتبه سوم را به خود اختصاص داد.
در این بخش از سوی هیات داوران وحید حسنی هنزایی و جلال توکلی الله آبادی از یزد، رقیه کریمی از همدان، رضوان و رقیه کریمی از اصفهان، محمد سعید احمدزاده از فارس، اعظم السادات سرآبادانی از تهران و لیلا امانی از همدان تقدیر شدند.
همچنین در بخش داستان در رده سنی نوجوانان نیز پریا دوستی با داستان ' هسته تلخ زندگی من ' از زنجان رتبه نخست را بدست آورد و فاطمه اسلامی با داستان ' یک حج ناتمام ' از اردبیل رتبه دوم را کسب کرد و فاطمه اسدی با داستان 'فاطمه ' از اردبیل رتبه سوم را بدست اورد.
هیات داوردن در این بخش از یحیی شاکری از تهران و شیما شهیدزاده از کرمان با اهدای لوح تقدیر کرد.
در بخش داستانک رده سنی بزرگسال هانی شجاعی با داستانک 'معجزه ' از مازندران رتبه نخست را کسب کرد و صبا عنایتی با داستانک 'یقین ' از استان قزوین دوم شد و معصومه تصدیقی با 'دلتنگی ' از خوزستان رتبه سوم را از آن خود کرد.
از سوی هیات داوران در این بخش از فاطمه ستاره از فارس، عزت الله صدیقی هفشجانی از چهارمحال و بختیاری، بیژن کیا از فارس، سید ابراهیم پیره از کرمانشاه، فاطمه صادق تبار از مازندران، مصطفی محمدی از خراسان رضوی و ابراهیم باقری حمید آبادی از مازندران تقدیر شد.
همچنین در بخش داستانک رده سنی نوجوان نیز الهام خوشی با داستانک 'آن روز کذایی ' از زنجان رتبه نخست را بدست آورد و نسترن اکبری با 'نایب الزیاره ' از زنجان رتبه دوم، کسب کرد و آنیتا زارع با 'کوچه شهید بهمن مرادی ' از گیلان رتبه سوم را بدست آورد.
از سوی هیات داوران در این بخش از پوریا اسکندر زاده از تهران و فاطمه قائینی از قم با اهدا لوح شد.
رئیس سازمان بسیج هنرمندان در این آیین کشور گفت: قرآن دارای قصص پندآموز است که رهنمون های قرآن بشر را به سوی کمال سوق می دهد.
غلامرضا منتظری افزود: هنرمندان حوزه ادبیات داستانی به مفاهیم قرآنی توجه داشته باشند و با الگوگیری از سیره قرآنی در بیان ارزش ها نقش و رسالت خطیری بر عهده دارند.
به گفته وی، جشنواره ادبیات داستانی بسیج با هدف کادرسازی هنرمندان متعهد و ارزشی و ارتقای دانش و بینش و ایجاد یک شبکه واحد از سوی هنرمندان داستان نویس ارزشی است.
منتظری اظهار کرد: هنرمندان ادبیات داستان وقایع انقلاب از جمله هفت تیر و شهدای این فاجعه را در داستان های خود به تصویر بکشند.
قائم مقام معاون پژوهش، برنامه ریزی و نظارت صدا و سیما نیز گفت: هنرمندان با آثار خود رشادت و ایثار رزمندگان هشت سال دفاع مقدس را برای نسل آینده به تصویر بکشند.
حمید شاه آبادی افزود: هنر مانند یک رودخانه خروشان است که مرزهای جغرافیایی را در می نوردد و این هنر اگر در خدمت ارزشها قرار گیرد باعث رشد و تعالی جامعه بشری می شود.
به گفته وی، هنرمندان در داستان نویسی به سیره و زندگی مدافعان حرم که برای دفاع از حریم آل الله به آن سوی مرزها رفته اند، توجه ویژه ای داشته باشند.
فرمانده سپاه قمر بنی هاشم علیه السلام چهارمحال و بختیاری نیز گفت: انقلاب اسلامی بزرگترین رخداد فرهنگی بوده و هر لحظه انقلاب اسلامی یک معجزه بوده است.
سردار رضا محمد سلیمانی افزود: شهید و شهادت همیشه زنده است و هنرمندان با سلاح هنر رشادت ها و ایثار رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس توجه داشته باشند.
به گزارش ایرنا، در این آیین از خانواده شهدای حرم شهیدان سیامک کبیری، احمد قاسمی، علی طاهری و شهید منا عبدالصالح جهانبازی تقدیر شد.
جشنواره ادبیات داستانی بسیج کشور با حضور 120 نویسنده به مدت دو روز در شهرکرد برگزار شد.
2097*شبس*1613*خبرنگار: محمود رئیسی** انتشار دهنده: عبدالله غفاری
کد N1448612

وبگردی