آفتاب

وزیر بهداشت:اورژانس دریایی منطقه آزاد اروند تا پایان امسال راه اندازی می شود/وزارت نفت به توسعه بهداشت کمک کند

وزیر بهداشت:اورژانس دریایی منطقه آزاد اروند تا پایان امسال راه اندازی می شود/وزارت نفت به توسعه بهداشت کمک کند

آبادان - ایرنا - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه اورژانس دریایی منطقه آزاد اروند تا پایان امسال راه اندازی می شود، گفت:خوزستان در زمینه بهداشت و درمان مشکلات فراوانی دارد و وزارت نفت نیز باید در توسعه درمان به وزارت بهداشت کمک بیشتری کند.

به گزراش ایرنا حسن قاضی زاده هاشمی شامگاه دوشنبه در سفر به آبادان در نشست بررسی مشکلات بهداشتی و درمانی محدوده منطقه آزاد اروند، افزود: در نخستین سفر استانی رئیس جمهوری به خوزستان، در حوزه خدمات سلامت و بهداشت مشکلات زیادی داشتیم.
وی با گرامی داشت پنجم مهر ماه سالروز شکست حصر آبادان، اظهار داشت: انتظار می رفت به لحاظ قرار گرفتن خوزستان در منطقه راهبردی و حساس، خدمات مطلوب تری به مردم این خطه ارائه می شد.
قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: حق و انصاف این است که وزارت نفت در کنار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، خدمات بیشتری به مردم خوزستان و آبادان ارائه دهد.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه با بیان مطالبه 350 میلیارد ریالی دانشکده علوم پزشکی آبادان از سازمان های بیمه گر، گفت: خرید خدمت از مراکز درمانی بخش خصوصی مراکز درمانی را از وابستگی به دولت بی نیاز می کند.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین بر توسعه نیروی انسانی متخصص در کنار توسعه فیزیکی مراکز درمانی محدوده منطقه آزاد اروند، گفت: در سال جاری سه هزار دانش آموخته از دانشگاه هافارغ التحصیل می شوند که 2 هزار دانش آموخته در بخش های مختلف دانشگاه های علوم پزشکی مشغول فعالیت می شوند.
** راه اندازی اورژانس دریایی و هوایی در منطقه آزاد اروند
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بخش دیگری از سخنانش بر راه اندازی اورژانس دریایی در شهرستان آبادان تاکید کرد و اظهار داشت: با توجه به توافق صورت گرفته با سازمان منطقه آزاد اروند تا پایان امسال اورژانس دریایی در منطقه راه اندازی می شود و تا شهرستان ماهشهر خدمات اوژانس دریایی به شناورها ارائه می دهد.
** بیمارستان اروندکنار شهرستان آبادان در دهه فجر امسال بهره برداری می شود
قاضی زاده هاشمی در بخش دیگری از سخنانش گفت: روند تکمیل بیمارستان 32 تختخوابی اروندکنار طولانی شده و انتظار می رود این بیمارستان با مشارکت سازمان منطقه آزاد اروند در دهه فجر امسال بیمار پذیرش کند.
وی اظهار داشت: تامین تجهیزات این بیمارستان نیز پیگیری و به موقع تحویل می شود.

** استاندار خوزستان: 3.2 میلیارد دلار اعتبار برای رفع مشکلات فاضلاب خوزستان
استاندار خوزستان نیز در این نشست، اقدامات دولت تدبیر و امید در بخش بهداشت و سلامت در استان به خصوص محدوده منطقه آزاد اروند را چشمگیر توصیف کرد و اظهار داشت: این منطقه بتدریج آماده پذیرش و ارائه خدمات درمانی مناسب به شهروندان و بیماران خارجی است.
غلامرضا شریعتی بر سرعت بخشی تکمیل بیمارستان 32 تختخوابی اروندکنار تاکید کرد و افزود: با اقدامات صورت گرفته این بیمارستان در سال جاری افتتاح می شود و می تواند در موضوع توریسم درمانی با توجه به نزدکی اروندکنار به کویت و عراق تاثیرگذار باشد.
وی موضوع آب و فاضلاب را یکی از چالش های استان خوزستان دانست و اظهار داشت: برای برطرف کردن کامل این مشکل، به 3.2 میلیارد دلار اعتبار نیاز است.
استاندار خوزستان افزود: در سفر وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی نامه ای به مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری نوشته شد تا در این زمینه مساعدت شود.
در پایان این نشست، تفاهم نامه خرید یک فروند بالگرد امداد و نجات و 2 فروند شناور امداد و نجات دریایی میان وزیربهداشت درمان و آموزش و پزشکی و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند امضاء شد.
همچنین نمایندگان شهرستان های آبادان و خرمشهر نیز در این نشست، برخی مشکلات بهداشتی و درمانی حوزه های انتخابیه خود از جمله کمبود پزشک متخصص و امکانات درمانی را طرح کردند.
همزمان با سفر حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به آبادان و سالروز شکست حصر آبادان، پنج پروژه بهداشتی و درمانی عصر دوشنبه در این شهرستان بهره برداری شد.
همچنین صبح دوشنبه با حضور سید حسن قاضی زاده هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، 2 طرح درمانی شامل بخش LDR (بخش زایمان) بیمارستان فریده بهبهانی و ICU بیمارستان شهید زاده در شهرستان بهبهان به بهره برداری رسید.
3015/6125*شبس*1613* خبرنگار:عدنان جواهری *انتشار دهنده: عبدالله غفاری
کد N1448585

وبگردی