آفتاب

آیت الله نوری همدانی: باید در حوزه ها تفکر و جریان های انقلابی حاکم باشد

آیت الله نوری همدانی: باید در حوزه ها تفکر و جریان های انقلابی حاکم باشد

قم - ایرنا - آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید گفت: باید تفکر و جریان های انقلابی در حوزه ها حاکم باشد تا بتوان در برابر مشکلات، آسیب ها و نقشه های دشمنان آماده بود.

به گزارش ایرنا از مرکز خبر حوزه، این مرجع تقلید عصر دوشنبه در اجتماع طلبه های همدانی مقیم قم که در دفتر وی برگزار شد، افزود: عالمانی که در اجتماع قدم می گذارد، باید دقت داشته باشند که چگونه رفتار می کنند؛ چرا که در هدایت مردم می توانند نقش مهمی داشته باشند.
آیت الله نوری همدانی اضافه کرد: طلبه ها فقط وظیفه شخصی ندارند، بلکه نسبت به زیر دستان و موقعیت شخصی خود وظیفه دارند؛ چراکه علما همیشه خدمتگزار مردم بودند و هیچ قشری به اندازه علما تمجید نشده اند و کسی به اندازه آن ها وظیفه سنگینی ندارند.
وی با گلایه از هجرت نکردن طلبه ها به شهرهای خود، ابراز داشت: جمع شدن در حوزه ها و خالی ماندن روستا و شهرها خیلی باید مورد توجه قرار گیرد؛ چرا که روستاهایی وجود دارند که برای انجام فرایضی همچون کفن و دفن میت محتاج هستند و این خود یک مشکل بزرگی است، لذا از این جهت باید فکری کرد.
وی در ادامه در بیان ویژگی های استان همدان، خاطرنشان کرد: همدان خاستگاه علما و مکتب اهل بیت(ع) است که علما و فضلای فراوانی را در وجود خود داشته که به دین مبین اسلام خدمت کرده اند.
آیت الله نوری همدانی هم چنین به ضرورت و اهمیت تربیت طلبه های فقیه تاکید و ابراز کرد: متاسفانه در عصر حاضر در زمینه تربیت طلبه های فقیه و عالم کوتاهی شده است و در این مورد امروزه جامعه ما با افولی مواجه است که آن کمبود فقیه است و با رفتن علما جایگزینی برای خود ندارند.
وی افزود: این نشان از اهمیت این موضوع است که ما باید سعی کنیم علمایی عالم، فقیه و وارسته را تربیت کنیم و سعی شود این وظیفه هرچه بیشتر دوام و استمرار پیدا کند.
وی با بیان رسالت های طلبه ها در عرصه دین خاطرنشان کرد: شناساندن و تفقه در دین اولین وظیفه هر طلبه می باشد و این امر نیازمند همت بلند و اراده قاطع است، چرا که جامعه ما نیازمند فقیه است تا هدایت شود؛ امام(ره) فقیه و مجاهد و عالم بودند و به سبب این ویژگی ها توانستند در سطح جهانی نقش پذیری داشته باشند.
این مرجع تقلید در ادامه یاد آور شد: شناخت زمان و جهان در دنیای امروز نیازمند چشمی بینا و قلبی بابصیرت است تا بتواند پاسخگوی احتیاج های زمان خود باشد و اگر فردی به زمان خود آگاه باشد دیگر دچار تردید و اشتباه نمی شود.
/2085/ *شبس*1613*خبرنگار: سمیه حیدری**انتشار دهنده: عبدالله غفاری
کد N1448564

وبگردی