آفتاب

مشاور وزیر نیرو:شش میلیارد مترمکعب از منابع آب زیرزمینی کشور اضافه برداشت می شود

مشاور وزیر نیرو:شش میلیارد مترمکعب از منابع آب زیرزمینی کشور اضافه برداشت می شود

بندرعباس- ایرنا- مشاور وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران اعلام کرد: ظرفیت برداشت از منابع آب زیرزمینی 48 میلیارد مترمکعب است که اکنون شش میلیارد اضافه برداشت داریم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد حاج رسولی ها عصر دوشنبه در نشستی با مدیرعامل و اعضای هیات مدیره و معاونان شرکت آب منطقه ای هرمزگان اظهار کرد: اکنون 500 هزار حلقه چاه مجاز و 300 هزار حلقه چاه غیرمجاز در کشور داریم که براساس رایزنی ها و برنامه ریزی های انجام شده ،20 هزار حلقه چاه غیرمجاز در کشور در سال جاری مسدود می شود.
حاج رسولی ها با بیان اینکه وضعیت نامناسب آب و صیانت از سفره های زیرزمینی از چالش های جدی کشور است، گفت: اگر به این موضوع توجه نشود خسارت جبران ناپذیری به دنبال دارد.
وی با تأکید براینکه یکی از راهکارهای مقابله با این بحران، طرح احیاء و تعادل بخشی سفره های زیرزمینی است، ادامه داد: این بحث مهم پروژه های مختلفی در بردارد که شامل بخش های سازه ای و غیرسازه ای می شود.
این مقام مسئول در ادامه بیان کرد: در بخش سازه ای یکی از مهمترین اقدام ها اطلاع رسانی و استفاده از ظرفیت تشکل های مردم نهاد در صیانت از آب های زیرزمینی است.
حاج رسولی ها تاکید کرد: باید آنچه در توان است در حمایت از تشکل ها به کار بگیریم که به این صورت می توانیم موضوع آب را مدیریت کنیم.
به گفته مشاور وزیر نیرو، با نصب ابزارهای اندازه گیری گام های مؤثری در طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی برداشته شده است.
مدیرعامل شرکت مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران یاد آورشد: با توجه به نامگذاری امسال به نام سال اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل، صیانت از آب های زیرزمینی محور اصلی اقدامات وزارت نیرو است.
6048/7198
خبرنگار: فاطمه حسینی** انتشاردهنده : خلیل تنیده
* شبس*1488 *انتشاردهنده:بهمن بامداد*
کد N1448542

وبگردی