آفتاب

درخواست سفیر پاکستان از وزیر ارتباطات برای کاهش تعرفه تلفن برای 500 هزار پاکستانی در ایران

درخواست سفیر پاکستان از وزیر ارتباطات برای کاهش تعرفه تلفن برای 500 هزار پاکستانی در ایران

عصر روز دوشنبه دکتر واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با دورانی سفیر پاکستان در محل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل ازمرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در این دیدار دکتر واعظی با ابراز خرسندی از این دیدار گفت: همانطور که می دانید ایران و پاکستان دو همسایه خوب هستند که در طول تاریخ هیچ مشکلی بین دولتها یا ملتهای دو کشور نبوده است و همواره یک روابط صمیمی داشته ایم.

وزیر ارتباطات در این دیدار با اشاره به لزوم همکاری بخش خصوصی دو کشور در سایه حمایت دولتهای ایران و پاکستان گفت: هم ایران و هم پاکستان دارای بخش خصوصی توانمندی هستند که اگر حمایت دولتها وجود داشته باشد این دو بخش می توانند ضمن مشارکت در کشورهای یکدیگر، با هم همکاری کنند و بنده به ثمربخشی این همکاری امیداوارم.

وزیر ارتباطات در ادامه با توصیف این موضوع که در هر کشور حوزه ict می تواند در کنار منفعت های بسیار، ضررهایی هم داشته باشد گفت: ایران و پاکستان دارای زمینه های دینی، تاریخی و فرهنگی مشترکی زیادی هستند، در نتیجه ما می توانیم در بسیاری از حوزه های ict از جمله حوزه جرایم سایبری، حوزه یا حوزه فرهنگی و یا حورزه قانون گذاری همکاری مشترکی داشته باشیم.

واعظی در ادامه با تاکید بر همین همکاری ها گفت: فرهنگ و دین مشترکی ما موجب می شود تا امکان تبادل نظرات و تجربیات بین دو کشور کاملا فراهم باشد.

وزیر ارتباطات به رویداد هفته آینده استانبول ترکیه اشاره کرد و گفت: هفته آینده بزرگترین و مهم ترین نمایشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات در اوراسیا با دسترسی به بازارهای شرق اروپا ، شرق میانه، منطقه خزر و مناطق دریای سیاه و بالکان در استانبول برگزار می شود که تمام طیفهای فن آوری اطلاعات، ارتباطات ، نرم افزارو موضوعات مرتبط ICT را پوشش می دهد و ما می توانیم با مسولان پاکستانی در آن رویداد مذاکراتی داشته باشیم.

واعظی همچنین مرز مشترک ایران و پاکستان را مهم ارزیابی کرد و گفت: نقاط مشترک مرزی دو کشور می تواند بسترساز همکاری مشترک دو کشور در بسیاری از زمینه های ict باشد.

سفیر پاکستان نیز در این دیدار بر ایجاد و گسترش روابط دو جانبه و اقتصادی تاکید کرد و این موضوع را خواست دولت و ملت پاکستان دانست.

دورانی کشور پاکستان را علاقه مند به همکاری با ایران در زمینه صنعت موبایل دانست و خواستار انتقال فناوری بین دو کشور در این زمینه و سایر زمینه ها شد.

وی همچنین با اشاره به حضور 500 هزار نفری زایران پاکستانی به ایران خواستار تنظیم تعرفه های تلفن آنها در ارتباط با خانواده و خویشان در طول سفر شد.


5656

 

کد N1448438

وبگردی