آفتاب
معاون وزیر آموزش و پرورش:

تربیت مطلوب دانش آموزان با همسو بودن دستگاه های تربیتی محقق می شود

تربیت مطلوب دانش آموزان با همسو بودن دستگاه های تربیتی محقق می شود

تهران - ایرنا - معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزش و پرورش تنها دستگاه تربیتی جامعه نیست، گفت: تربیت مطلوب دانش آموزان با همسو بودن دستگاه های تربیتی محقق می شود.

به گزارش ایرنا، حمیدرضا کفاش روز دوشنبه در همایش سراسری مدیران، معاونان و مربیان پرورشی قرچک در سالن همایش های کانون ملائک این شهرستان افزود: در مسائل پرورشی نمی توان نگرش ها و دیدگاه ها را تغییر داد اما باید تلاش کرد که این دیدگاه ها را به یکدیگر نزدیک کرد تا خروجی آموزش و پرورش، دانش آموزانی تربیت شده و کامل باشد.
وی گفت: مدیران، معاونان، مربیان، دبیران، مشاوران آموزش و پرورش بخشی از دستگاه های تربیتی کشور هستند و باید توجه داشت که این مجموعه بزرگ تنها بخشی از تربیت جوانان را برعهده دارند.
کفاش با بیان اینکه دانش آموزان ساعاتی محدود در روز را تحت تعلیم آموزش و پرورش هستند گفت: دانش آموزان بیشترین زمان خود را در اختیار خانواده، جامعه، محیط اجتماعی و رسانه ها قرار دارند.
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه تاثیر رسانه، خانواده، پدر و مادر، نهادهای دینی، روحانیت، مساجد، نهادهای اجتماعی و اقتصادی بر دانش آموزان کمتر از آموزش و پرورش نیست اظهارکرد: با هم افزایی همه مجموعه ها می توان تربیت مناسبی را برای جامعه متصور بود.
وی با تاکید بر این که هر فرد به انداره توانمندی و مهارت در برقراری ارتباط با مخاطب می تواند اثر تربیتی داشته باشد اظهار کرد: آموزش و پرورش، سر و قلب ندارد بلکه هر کس باید نقش خود را به درستی ایفا کند تا بر روی مخاطب خود بهترین تاثیر تربیتی را داشته باشد.
معاون وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر ضرورت ایجاد ارتباط موثر بین مدرسه و خانواده گفت: همه اجزاء تربیتی باید همسو و در جهت تحقق یک هدف گام بردارند.
وی خاطر نشان کرد: اگر مدرسه به یک مسیر و خانواده به مسیر دیگر و رسانه در جهتی متفاوت حرکت کنند، اهداف پرورشی محقق نمی شود.
کفاش افزود: بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، تعلیم و تربیت دانش آموزان باید بر اساس ساحت تربیت دینی و اخلاقی، تربیت سیاسی و اجتماعی، تربیت زیستی و بدنی، تربیت هنری و زیبا شناختی، تربیت اقتصادی و حرفه ای، تربیت علمی و فناوری، برنامه ریزی شود.
وی با بیان اینکه هر کدام از این ساحت ها در جای خود ارزشمند است عنوان کرد: هر یک از این ساحت ها اگر به تنهایی مورد توجه قرار گیرد می تواند خطرآفرین باشد و نمونه آن را می توان در منافقینی مشاهده کرد که در اوایل انقلاب با وجود اینکه حافظ قرآن بودند اما از مسیر حق خارج شده و برخی از آن ها اعدام شدند.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: بسیاری از اعضا گروه های تروریسی داعشی در مدارس عربستان حافظ قرآن شده اند اما از آنجا که آن ها ساحت های تربیتی را در یک بعد شناخته و به آن عمل کردند، ذره ای فهم از تعالیم آسمانی قرآن نداشته و رحمتی که در قرآن وجود دارد در چهره آن ها مشاهده نمی شود.
وی تصریح کرد: دانش آموزان باید در تمامی ابعاد سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی تربیت و مسلح شوند تا بتوانند در جامعه به عنوان انسانی کامل رشد کنند.
وی افزود: هر زمان خانواده ها از نماز صبح نخواندن فرزند به اندازه درس نخواندن آن ها ناراحت شدند، می توانند به سمت تربیت متوازن پیش روند.
خبرنگار: سید حسن میری - انتشاردهنده: مجید ملازاده
تهرام/7254//7244/1772
کد N1448423

وبگردی