آفتاب

واکنش نمایندگان مجلس به خبر توصیه رهبری به احمدی نژاد

واکنش نمایندگان مجلس به خبر توصیه رهبری به احمدی نژاد

اگر احمدی نژاد بیانات رهبر معظم انقلاب را استماع کرده نباید دیگر در انتخابات ورود پیدا کند، زیرا امروز همگان بر این نکته تاکید دارند که دیگر نباید دو دوره قبلی در کشور تکرار شود .

بیانات امروز رهبری در درس خارج فقه، واکنش بسیاری از سیاسیون را برانگیخت. احمدی نژاد که برنامه مفصلی برای انتخابات سال آینده چیده بود، و از چندی پیش برنامه های سخنرانی خود را پیگیری می کرد، با نهی رهبری و انتشار گسترده خبر آن مواجه شد و نقشه های را نقش بر آب دید. 

نمایندگان مجلس  از جناح های مختلف نیز، در این زمینه یکصدا شدند وبه احمدی نژاد توصیه کردند که به بیانات رهبری گوش فرا داده و از آن تبعیت کند. در ادامه خلاصه ای از اظهارات پنج تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی پیرامون این موضوع می آید...


نباید دو دوره قبلی در کشور تکرار شود

پارسایی یادآور شد: اگر احمدی نژاد بیانات رهبر معظم انقلاب را استماع کرده نباید دیگر در انتخابات ورود پیدا کند، زیرا امروز همگان بر این نکته تاکید دارند که دیگر نباید دو دوره قبلی در کشور تکرار شود .

وی با بیان این که مردم ایران در دو دوره گذشته ضربه سختی خوردند، افزود: ما دیگر نباید شاهد مشکلاتی که در دولت قبل به وجود آمد، باشیم. کشور با روی کار آمدن دولت روحانی به ثبات رسیده است و ما شاهد سیاست های مثبتی از سوی آقای روحانی در کشور هستیم.

سخنگوی فراکسیون امید مجلس خاطرنشان کرد: امروز سیاست های کشور خصوصا در عرصه سیاست خارجی مورد حمایت رهبر معظم انقلاب است، ما باید روند حرکت این دولت را ادامه دهیم زیرا اگر دولت های نهم و دهم تکرار شود، مشکلات عدیده سیاسی در کشور ایجاد می شود و ما دوباره به پله اول بر می گردیم و شاید هم وضعیت بدتر از این شود.


احمدی نژاد ولایتمداری اش را ثابت کند

کاظم جلالی  درباره سخنان امروز مقام معظم رهبری در درس خارج از فقه و توصیه شان به کاندیدا نشدن احمدی‌نژاد برای جلوگیری از دوقطبی شدن فضای کشور، گفت: به هر حال رهبر معظم انقلاب به عنوان مغز متفکر و دیده‌بان تیزبین نظام مصلحت دانستند به آقای احمدی نژاد توصیه کنند که در انتخابات شرکت نکنند.

وی افزود: طبیعی است که رهبری جز مصلحت کشور، مردم و نظام مصلحت دیگری را مدنظر ندارند، همانطور که خود ایشان اشاره کردند مصالح خود اشخاص را هم به عنوان فرزندان و دوستان انقلاب می بینند و به عنوان مطلع ترین و کارشناس ترین عنصر نظام به هر حال مبتنی بر مصالحی که می بینند توصیه می کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تأکید کرد: امیدواریم کسانی که ادعای ولایتمداری دارند این توصیه مورد توجه آنها قرار بگیرد و ولایتمداری خود را ثابت کنند.



کلام رهبری فصل الخطاب است

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز در خصوص علنی کردن نهی حضور احمدی نژاد از سوی رهبر انقلاب در انتخابات سال 96 گفت: سخنان امروز رهبری حسن الخطاب است و انتظار می رود آقای احمدی نژاد به این سخنان گوش داده و در انتخابات شرکت نکنند.

بروجردی در این خصوص ادامه داد: سخنان رهبری هم به لحاظ باورهای دینی ما و هم از لحاظ معیارهای قانونی در حکم فصل الخطاب است بنابراین آقای احمدی نژاد باید با این سخنان توجه کند. 


کسی نباید آب به آسیاب دشمن بریزد

نماینده همدان در مجلس خجسته نیز گفت:‌ تمام جناح‌های سیاسی و گرایش‌های مختلف هم باید از ایجاد چالش بپرهیزند و دشمن را با این کار خوشحال نکنند؛ زیرا دشمنان ما نمی‌توانند از بیرون به ما آسیب بزنند و هدفشان این است که یک دو قطبی در کشور ایجاد کنند که همانند سال ۸۸ فتنه‌های استکبار را در کشور ما شعله‌ور سازند.

وی با تاکید بر لزوم توجه به معیشت و اقتصاد مردم، اضافه کرد: در جریان انتخابات نیز باید سعی کنیم رقابت سالم ایجاد کنیم و از هرگونه ایجاد چالش در رسانه‌ها، تریبون‌هاو فضای مجازی بپرهیزیم چرا که این کار آب به آسیاب دشمن ریختن است و انجام آن از سوی هر کسی که باشد مذموم است.


دوقطبی سیاسی مضر است

عضو هیات رئیسه مجلس گفت: کسانی که مدعی تابعیت از ولایت هستند باید این توصیه را قبول کنند و حجت بر آنها تمام شده لذا آقایان باید به خاطر منافع کشور اجازه برگزاری انتخابات آرام را بدهند.

به گفته عزیزی، سیاست مداران عاقل، منطقی و تابع ولایت این مسیر را خواهند رفت و همانطور که مقام معظم رهبری تاکید کردند با پرهیز از ایجاد فضای دو قطبی و شکاف در جامعه، شرایط برگزاری انتخابات در فضایی آرام را فراهم می کنند.

این نماینده اصولگرای مجلس در پایان با بیان اینکه انتخابات ریاست جمهوری دوره نهم تجربه بدی برای کشور به همراه داشت گفت: در این انتخابات برخی حرمت‌ها شکسته شد و آرامش جامعه به هم ریخت. اکنون رهبری با آن تجربه تشخیص خوب، منطقی، کارشناسی و پدرانه داشته‌اند که لازم است آقای احمدی نژاد و همراهانش به این توصیه ولایی تمکین کنند.
کد N1448326

وبگردی