آفتاب
در بیست و چهارمین کنگره بین‌المللی ارتوپدی ایران؛

شکستگی های ستون فقرات بررسی می شود

شکستگی های ستون فقرات بررسی می شود

رئیس انجمن جراحان ارتوپدی ایران از بررسی مشکلات زانو در کودکان، اخلاق در ارتوپدی و شکستگی‌های ستون فقرات در بیست و چهارمین کنگره بین‌المللی ارتوپدی ایران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر غلامعلی عکاشه در حاشیه بیست و چهارمین کنگره بین المللی ارتوپدی ایران که در مرکز همایش های رایزن برگزار شد، با اشاره به اینکه این کنگره بزرگترین رویداد علمی ارتوپدی کشور محسوب می‌شود و بر روی موضوع تروماهای ارتوپدی متمرکز است.

وی افزود در همین زمینه بیست و چهار سمپوزیم در زمینه شکستگی‌ها و در رفتگی‌های مختلف در اندام فوقانی و تحتانی برگزار شده و از امروز در این کنگره بیست و سه مقاله به صورت سخنرانی و ۴۶ مقاله به صورت پوستر ارائه خواهد شد.

رئیس انجمن ارتوپدی ایران با بیان اینکه دغدغه‌های سنی جراحان ارتوپدی نیز در این کنگره مطرح می شود گفت: ۱۶ سخنران از خارج از کشور در این کنگره حضور دارند و در ارتباط با موضوعات مختلف ارتوپدی صحبت می‌کنند.

عکاشه اضافه کرد: شکستگی‌های مفصل ران، لگن، شانه، زانو، دست و آسیب‌های کروماتیک آرنج، ام آر آی در آسیب‌های ورزشی و مشکلات زانو در کودکان از جمله محورهای این کنگره بوده که مورد بحث و گفت‌وگو میان صاحب نظران قرار می‌گیرد.  

وی خاطرنشان کرد: در رفتگی و ضایعات متعدد بی گامانی زانو، اخلاق در ارتوپدی و برنامه آموزش پرستاری همچنین تدوین راهنمای بالینی آرتروپلاستی زانو و لگن از دیگر محورهای این کنگره است.

کد N1448270

وبگردی