آفتاب
وزیر ورزش و جوانان:

آسیب‌های اجتماعی در حاشیه‌ شهرها بیداد می‌کند

آسیب‌های اجتماعی در حاشیه‌ شهرها بیداد می‌کند

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی در حاشیه شهرها و سکونتگاه‌های غیررسمی بیداد می‌کند، گفت: دستگاه‌های مسئول باید با رعایت عدم همپوشانی، اقدامات مؤثری در این مناطق انجام دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود گودرزی در جلسه ستاد ملی ساماندهی امور جوانان با اشاره به ارائه گزارش نماینده وزارت راه در خصوص سکونتگاه‌های غیررسمی با تأکید بر مشهد و سبزوار افزود: در این گزارش آسیب‌های اجتماعی در حاشیه شهرها عنوان و همچنین اعلام شد که حاشیه شهرها، آسیب‌های اجتماعی فراوان‌تری نسبت به مراکز شهری دارند و این مسئله بیداد می‌کند.

وی با بیان اینکه در کلانشهرهایی مثل تهران، مشهد، اصفهان و اهواز بحث حاشیه‌نشینی جدی‌تر است، ادامه داد: مشهد، نمونه بارز حاشیه‌نشینی در کشور است که در اثر مهاجرت افغان‌ها و سرریز جمعیت شهرهای مجاور شکل گرفته است.

وزیر ورزش و جوانان، نبود خدمات شهری و بهداشتی در حاشیه شهرها را از دیگر مشکلات مناطق حاشیه‌ای و سکونتگاه‌های غیررسمی برشمرد و تأکید کرد: سکونتگاه‌های غیررسمی با مسائل بهداشتی جدی درگیر هستند و لازم است دستگاه‌های مختلف، طراحی ویژه‌ای برای ارائه خدمات به ساکنان مناطق حاشیه‌ای داشته باشند.

گودرزی همچنین بر لزوم پرهیز از همپوشانی در اقدامات دستگاه‌های مسئول تأکید کرد و گفت: در پاره‌ای موارد اقدامات موازی که دارای همپوشانی هستند، سبب خنثی کردن برخی فعالیت‌های مفید می‌شوند که باید این رویه اصلاح شود.

کد N1448241

وبگردی